Priceline
Kostnadsfri avbokning till den 22-02-04
Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 22-02-05
Trip.com
Booking.com127 US$
Travelocity126 US$
Omdömet skrevs 22 augusti 2021 från mobil enhet

Vi fick ett trevligt och helt nyrenoverat dubbelrum med hög standard. Först fick vi ett där de missat att sätta upp sänglampor. Men den hjälpsamma och tillmötesgående receptionisten löste det snabbt så att vi fick byta rum. Något varmt i rummet och temperaturen gick ej att reglera. Frukosten var ok dock utan varm mat som äggröra, etc. Dock stördes vi av ett rätt så högljutt samtal vid ett av borden där en anställd och en leverantör diskuterade ett avtal för leverans av kaffe och kaffemaskin. Detta borde kunna skötas snyggare i ett avskilt kontor eller dylikt.

Tack carlhenrikp
Omdömet skrevs 14 augusti 2021

En tämligen ointresserad ung dam checkade in oss, hennes laptop var intressantare än vi. Rummet hade helt kala väggar, ingen tv, ingen telefon. Utsikt mot en buske och några hyrcyklar. I övrigt var rummet och badrummet ok. Ingen varm mat vid frukost (förutom kokta ägg) och inga särskilda frukosttider med anledning av covid-19. Tydligen var hundar var tillåtna i frukostrummet och matades vid bordet. Inte särskilt trevligt. En del brister kan säkert tillskrivas pågående renovering men långt ifrån alla Boendet ligger ca 25 meter från huvudvägen på Öland. Denna vistelse kostade ca 4500 kr för två nätter och det var det verkligen inte värt..

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack Göran H
Omdömet skrevs 9 augusti 2021 från mobil enhet

Vi har besökt ”gamla” Halltorp ett flertal gånger och var nu nyfikna på hur Halltorp ser ut efter renoveringen. Vi bestämde oss för att ta en lyxtoast och en kopp te i glassbaren. Någon lyx beträffande toast och te såg vi inte till, förutom ett högt pris. Salami toasten innehåll en blek kopia av salami, kanske medvurst från frukostbordet. Det utlovades te med många smaker att välja på, för 35 kr/kopp fick vi välja på några tepåsar och stå och vänta på att vattenkokaren skulle värma vattnet. Vi avslutade med att besöka toaletten som inte var fräsch. M a o finns det förbättringspotential.

Tack Ulrica S
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Dyrt hotell som utger sig för att vara ⭐️⭐️⭐️⭐️. Massor av fel på rummet och inget wifi på rummet trots att det stod i beskrivningen. TV'N endast internet-TV vilket är svårt att använda utan wifi. Missljud från fläktarna, dåliga gardiner som gjorde att solen tog sig in på morgonen, samt mycket vägljud på rummet pga dålig ljudisolering från de gamla fönstrena.

Rummet var renoverat på ytan och allt var fräscht, men inte färdigt. Till exempel hade de ännu inte fått ljuset på toaletten riktigt att fungera. Personalen var vänlig men har aldrig jobbat varken i bar eller i reception. De saknade all form av servicekunskap och dryckeskunskap. Vi klagade på massor av fel och fick ingen ursäkt eller fråga om vad de kan göra för att få oss nöjda. Enda kommentaren var "jag har noterat dina synpunkter" samt "det kan vara svårt att åtgärda". Vid utcheckning frågade de inte ens hur besöket varit, utan bad bara om betalning samt ställde den ganska opersonliga frågan "så ni lämnar nu?". Killen i baren frågade mig hur en zinfandel brukar smaka efter att jag beställt ett glas...

Frukosten var mycket enkel, helt utan varma tillbehör och även med basala val av det som kan tänkas benämnas som en lite bättre kontinental frukost.

Detta är den hotellvistelse de senaste 10 åren som jag skulle benämna som den mest överprissatta av alla.

1  Tack Christian H
Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Fantastiskt bemötande. Fina rum, väldigt god mat i Bistron. Musikunderhållning av välkänd trubadur gjorde kvällen oförglömlig. Läget för hotellet perfekt som start för olika utflyktsmål och Närheten till naturreservatet vid kalmarsund och konsthuset Vida en kort promenad bort gör detta hotell till ett ställe man verkligen trivs på Vi ser väldigt mycket fram emot att komma åter när allting kommit helt i ordning efter den renovering som snart är fullgjord.

Rumstips: I dagsläget är det bra om man kan ha överseende med att hotellet är återuppstartat och håller på att blomma upp, med allt vad det innebär.
Datum för vistelsen: juni 2021
Tack h_kanp420