Omdömet skrevs 12 juli 2018 från mobil enhet

Vi bodde på Villa Ekebo i 5 nätter. Boendet var precis vad som utlovades från bilderna vi såg innan. Vårt rum var rymligt och det fanns stora gemensamma ytor, välutrustat kök och stora balkonger att sitta ute. Ylva som har hand om verksamheten var mycket tillmötesgående. Cykeluthyrning fanns också på plats vilket var ett stort plus. Det var nära att gå in till centrum och fina vandringsleder som ledde till Borgholm slott och Solliden. Så länge man har bra ”grannar” i huset är boendet toppen!

Datum för vistelsen: juli 2018
1  Tack rebeccaaT3334NR
Omdömet skrevs 30 oktober 2017

Inget vidare nära till centrum det är inte meningen att man ska behöva bo på en arbetsplats och olika priser det kunde ha varit lite mera ut bud på tv kanalerna lite dåligt med trädgårdsmöbler mm så inget + precis

Datum för vistelsen: april 2017
Tack Hatten F
Villa Sol Y, Owner på Villa Sol, svarade på det här omdömetSvarade 13 februari 2018

Ja, jag säger då det...Och ändå bodde ni så länge? Konstigt.
De som läser de negativa recensionerna ser naturligtvis mönstret i dessa och begriper att de är skrivna av en och samma person som, av någon outgrundlig anledning, fått ett horn i sidan till mig och stället. Om det nu vore så dåligt som denna gäst påstår förstår jag verkligen inte varför vederbörande valde att stanna så länge som nu skedde.

Omdömet skrevs 21 april 2017

Fruktansvärd värdinna hotad vi rekommenderar inte detta ställe till någon under all kritik det finns bättre i Borgholm som är mycket trevligare ovh dålig service det kunde ha varit bättre köksartiklar mm

Rumstips: Glöm detta ställe det finns bättre
Datum för vistelsen: mars 2017
5  Tack Hatten F

Ja, ja säger då det...Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves...

Omdömet skrevs 5 augusti 2016 från mobil enhet

Okej övernattning centralt i Borgholm med möjligheter till att göra egen mat. Rummen är fräscha och stora sällskapsytor. Närhet till natur och Borgholm slott och Solliden. Trevlig och bra service. Pricken över i:et hade varit om frukost hade ingått.

Datum för vistelsen: augusti 2016
2  Tack Robert B
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 29 september 2014

Ylva är värd & ägare - en mycket trevlig, varm person som bryr sig om komforten av sina gäster. Ylva är en mycket bra, välinformerade konversatör, talar utmärkta, tyska och engelska förutom hennes infödda Svenska. Villa Sol är en bra valuta för pengarna. En annan recensent använde ordet "äkta" för att beskriva Villa Sol. Det är. Vi bodde i den vackra gamla hus tvärs över gatan från kontoret. Det är 100 år gammal, men är välutrustade, rymliga och bekväma med bra gemensamma utrymmen (kök och vardagsrum). Vårt rum har bad/toalett var mycket tillräckligt och rent. Sängarna var bekväma. Rummet kostade attraktivt och konkurrenskraftigt i ett annars ganska dyrt land (Sverige). Ylva delade massor av bra information om att äta/matställen i Borgholm. Du kan laga mat i det stora köket, men du kommer förmodligen äta ute. Det finns några trevliga alternativ. Ön i sig är mycket lugnt, vacker, stor och lugnt. Det är riktigt lågt nyckel och avkopplande, men det är värt ett besök. Eftersom Borgholm ligger i mitten av ön är N-S längd, Villa Sol är ett bra ställe att övernatta. Vi kommer säkert tillbaka igen.

Kim & Mike C. , San Francisco, USA

Tack Michael C
Villa Sol Y, Owner på Villa Sol, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2014

Thank you so much for your warm words and regards, it was a pleasure having you as my guests!
And such contact is what makes it so fun and worthwhile to do this kind of work.
Most welcome back...
Ylva