eDreams
Agoda.com
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 21 april 2017

Fruktansvärd värdinna hotad vi rekommenderar inte detta ställe till någon under all kritik det finns bättre i Borgholm som är mycket trevligare ovh dålig service det kunde ha varit bättre köksartiklar mm

Rumstips: Glöm detta ställe det finns bättre
Datum för vistelsen: mars 2017
5  Tack Hatten F
Villa Sol Y, Owner på Villa Sol, svarade på det här omdömetSvarade 13 februari 2018

Ja, ja säger då det...Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves...

Omdömet skrevs 5 augusti 2016 från mobil enhet

Okej övernattning centralt i Borgholm med möjligheter till att göra egen mat. Rummen är fräscha och stora sällskapsytor. Närhet till natur och Borgholm slott och Solliden. Trevlig och bra service. Pricken över i:et hade varit om frukost hade ingått.

Datum för vistelsen: augusti 2016
2  Tack Robert B
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 29 september 2014

Ylva är värd & ägare - en mycket trevlig, varm person som bryr sig om komforten av sina gäster. Ylva är en mycket bra, välinformerade konversatör, talar utmärkta, tyska och engelska förutom hennes infödda Svenska. Villa Sol är en bra valuta för pengarna. En annan recensent använde ordet "äkta" för att beskriva Villa Sol. Det är. Vi bodde i den vackra gamla hus tvärs över gatan från kontoret. Det är 100 år gammal, men är välutrustade, rymliga och bekväma med bra gemensamma utrymmen (kök och vardagsrum). Vårt rum har bad/toalett var mycket tillräckligt och rent. Sängarna var bekväma. Rummet kostade attraktivt och konkurrenskraftigt i ett annars ganska dyrt land (Sverige). Ylva delade massor av bra information om att äta/matställen i Borgholm. Du kan laga mat i det stora köket, men du kommer förmodligen äta ute. Det finns några trevliga alternativ. Ön i sig är mycket lugnt, vacker, stor och lugnt. Det är riktigt lågt nyckel och avkopplande, men det är värt ett besök. Eftersom Borgholm ligger i mitten av ön är N-S längd, Villa Sol är ett bra ställe att övernatta. Vi kommer säkert tillbaka igen.

Kim & Mike C. , San Francisco, USA

Tack Michael C
Villa Sol Y, Owner på Villa Sol, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2014

Thank you so much for your warm words and regards, it was a pleasure having you as my guests!
And such contact is what makes it so fun and worthwhile to do this kind of work.
Most welcome back...
Ylva

Omdömet skrevs 30 juli 2014 från mobil enhet

När vi skriver detta så har Villa Sol 4,5 i betyg på trip advisor. Hur man bedömer beror ju på vilka referenser man har, men för oss så är inte villa sol mer än en trea. Det som står på plus sidan är trädgård med gott om utemöbler och lummiga ytor att sitta i. I övrigt så är det i våra ögon ett vandrarhem med bra läge i Borgholm. Sopsortering är annars det mest genomgående temat på villa sol, med lappar, instruktioner och behållare i rikliga mängder. Helt rätt ur ett miljötänk men känns ändå lite för mycket... Söker du boende i Borgholm så är detta helt ok, för det finns en hel del i och kring denna by som är riktigt dåliga boenden. Men om ni verkligen har förväntan om ett helt rent, fräscht och bekvämt boende så bör ni söka vidare. Vårt rum luktar lite blöt hund, det hänger en del damm i taket och jag gissar att en del av möblerna stått hemma hos någon annan innan de hittade hit. Och sist men inte minst så är vi oändligt glada att vi har med våra egna kuddar.

Datum för vistelsen: juli 2014
4  Tack UPOT
Villa Sol Y, Owner på Villa Sol, svarade på det här omdömetSvarade 4 augusti 2014

I'm glad that you estimate my efforts with sorting of garbage to diminish the rubbish...
Ylva

Omdömet skrevs 26 augusti 2013

Mycket trevligt ställe med fina rum och lummig trädgård. Kändes inbjudande. Sängarna var sköna och dusch/WC fräsch. Rummet hade fyra sovplatser (en bäddsoffa) men att bo fyra personer kan nog bli väl trångt, vi var två stycken vuxna. Man hörde grannarna lite men så är väl gamla trähus och det var inget problem. Jag återvänder gärna och kommer definitivt att rekommendera Villa Sol till bekanta.

Rumstips: Att bo i gårdshuset fungerar om man har problem att gå i trappor. Hög mysfaktor på Villa Sol.
Datum för vistelsen: augusti 2013
2  Tack Resetanten
Villa Sol Y, Owner på Villa Sol, svarade på det här omdömetSvarade 31 augusti 2013

Tack för det goda betyget, roligt att ni tog er tid att skriva :-) !