Omdömet skrevs 8 juli 2020 från mobil enhet

Semesterresans sämsta boende har hitintills varit Drottning Victorias hotell. Standarden var oerhört låg, som ett enklare vandrarhem med plastmatttor, mycket slitet, 6 stycken som delade på en toalett och en dusch samt extremt lyhört. Det fanns inget kylskåp, ingen vattenkokare och frukosten var enkel och serverades på en upplagd tallrik ( detta dock pga Corona). De hade dålig koll på vad vi beställt och fick tre gånger upprepa för olika personer vårt rumsnummer och vad vi beställt. Det var inte heller klart enligt bestämd tid. Fanns enbart en dagstidning för alla gäster. Vi förleddes av ganska höga betyg vilket kanske beror på närheten till Solliden och Borgholms ruin samt historien kring byggnaden. Trädgården och omgivningen är fin men den får du tillträde till utan att betala 1800 för en natt.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack astrid708
Omdömet skrevs 5 augusti 2019

Standarden på rummet mycket torftig, inget vatten i duschen. Absolut inte prisvärt.
Middagen bra och frukosten ok.
Trappan till övervåningen i annexet, brant och belysning saknades vid ytterdörren.
Bör kanske nämnas i hotelinformationen.

Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack Mor M
Omdömet skrevs 25 juli 2019 från mobil enhet

Gillar inte att lämna dåliga betyg men det här var inte värt pengarna.
Bodde på nedre våningen, i flygeln, med gemensam dusch och toalett. På tre rum fanns en toalett och en dusch. Toaletten gick inte att använda på morgonen efter frukosten då någon stod och skruvade upp en handdukstork. Kanske man hade kunnat göra efter 10 när de flesta ätit och gjort sina morgonbestyr?
Rummen har vandrarhemstandard. Plastmatta på golvet, plastmatta på fönsterbänkarna. Mycket lyhört rum. Vid 07.30 kom en lastbil som stod utanför fönstret en halvtimma. För den som vill sova lite längre hade det inte varit någon hit. Wi-fi fungerar endast i stora huset.
Vi betalade 1990kr för en natt på 2 personer. På tok för dyrt för det här boendet.
De två prickarna i omdömet är för den goda frukosten och den trevliga personalen.

Datum för vistelsen: juli 2019
2  Tack Mobile47539
Omdömet skrevs 23 juni 2019

Vi bodde i den Röda Villan. Hela området var som en stor park. Tyvärr hade vi otur med vädret så kunde inte utnyttja parken fullt ut. Rummet var lite litet men tyst och lugnt så man sov väldigt bra. Frukosten var väldigt bra och all personal var vänligt och tillmötesgående. Det var gångavstånd både till sevärdheter (Slottsruinen och Solliden) och till stan och hamnen.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack Karin W
Omdömet skrevs 18 augusti 2018 från mobil enhet

Vissa dagar på sommaren kombineras frukost med yogapass. Vi lyckades inte pricka in det men avnjöt en väldigt god och riklig frukost på den underbara terrassen. Det är väldigt lugn och behaglig stämning med klassisk musik i bakgrunden.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack annacarint