Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 20 juli 2018

En unik upplevelse, vacker trädgård, varmt välkomnande , rena fina rum och tyst på nätterna. Mycket trevligt bemötande vid frukosten småprat och info ,fantastiskt utbud mycket gott att välja på. Kaffe på em. Vi kommer tillbaka nästa gång vi är på Öland. En oas för vila och att få ro.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Inga-lill L
Omdömet skrevs 11 juni 2018

Ett gammalt anrikt vilohem från tidigt 1900-tal som skapats om till hotell på 2000-talet. Här erbjuds ett boende i tre olika byggnader med varierande standard, men där omtanken från personalen och det ljuvliga stillsamma läget genomsyrar hela anläggningen. Man vaknar till fågelsång innan man intar den gedigna frukosten i slottets vackra matsal med antika möbler och fin konst, bl a av ölandsmålaren Per Ekström. Slottet har två vackra sällskapsrum utan TV på andra våningen. Något lyhört men gästerna kommer snabbt till ro i denna paradisiska miljö. P-platser. Fritt Wifi.

Rumstips: Rum nr 1 i Slottet ligger intill de två ytterdörrarna men är mycket bra och fräscht.
Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Bo A
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

Ett ställe jag varmt rekommenderar. Vi bodde i "flygeln" som ligger alldeles vid huvudbyggnaden. Inget jätterum men rent o fint. Allt är möblerat med en gammaldags charm. Vi hade kakelugn i rummet. Inget kylskåp eller Tv på rummet. Finns ett sällskapsrum i huvudbyggnaden med TV. Wi-fi finns med mycket bra täckning. Toalett/duschen var nyrenoverad och mycket fräsch. Hotellet ligger nära Sollidens slott och på gångavstånd till centrum men lugnt och fint. Riktigt bra sängar. Sov som en Gud. Frukosten var jättebra. Äggröra gjord från grunden. Inga billiga smaklösa prinskorvar utan riktiga. Ett fint parkområde hör till med mycket vackra blommor. Och till sist en underbar personal som gjorde vår vistelse perfekt

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Tord H
Omdömet skrevs 3 augusti 2017

Väldigt mysigt hotell med otroligt vacker trädgård med helt fantastiskt läge. Vackra blommande rabatter och örtagård. Trevligt och hjälpsam personal. Bakom hotellet går en genväg till Borgholms slottsruin, det tar cirka 15 minuter från hotellet till slottsruinen. Det är ett gammalt hus så därför är det lyhört, men det var inga problem för oss i alla fall. Mycket bra frukost det var lugnt och stillsamt, man kunde verkligen njuta av frukosten. Vid fint väder kan man äta frukosten i trädgården eller på terassen under tak. Lummig grönska alldeles intill knuten inbjuder till härliga promenader
Gångavstånd till Borgholm centrum. Rummen är i gammaldags stil. Mycket rent och snyggt. Sängarna var sköna. Det finns ingen tv på rummen. Wifi finns tillgängligt i huvudbyggnaden och övriga hus som hör till. Vill man bo tillgängligt finns boende i Boströmska Villan, det finns visserligen ett trappsteg och ingen dörröppnare, men sen är det plant och lätt att ta sig till fram till rummet. Viktigt att säga till att man har någon form av funktionshinder, så att man får ett rum på bottenvåningen. I Boströmska Villan är det tillåtet att ta med sin hund här finns också hotellets TV-rum som alla gäster kan nyttja.

Rumstips: Rum nr 1 i Boströmska Villan har egen stor toalett och dusch, här kan också hunden följa med. Inte helt anpassat.
Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Annmarieth
Omdömet skrevs 22 juli 2017

Att komma hit var en positiv överraskning! Miljön är härlig. Hotellet ligger i en vacker, välskött, prunkande trädgård med bland annat mullbärsträd och bärbuskar. Bodde här en natt med goda vänner. Våra rum låg i annexet. De var enkelt inredda, men rena och sängarna var sköna. Wifit fungerade bra. Hotellet ligger på gångavstånd från både Borgholm och Borgholms slottsruin. Det ingick frukost och den var fräsch och varierad. Att äggröran var gjord på riktiga ägg och inte smet var ett stort plus. Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående. Rekommenderar en vistelse och kommer gärna igen.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack 707pernillal