Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Priceline
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

Ett ställe jag varmt rekommenderar. Vi bodde i "flygeln" som ligger alldeles vid huvudbyggnaden. Inget jätterum men rent o fint. Allt är möblerat med en gammaldags charm. Vi hade kakelugn i rummet. Inget kylskåp eller Tv på rummet. Finns ett sällskapsrum i huvudbyggnaden med TV. Wi-fi finns med mycket bra täckning. Toalett/duschen var nyrenoverad och mycket fräsch. Hotellet ligger nära Sollidens slott och på gångavstånd till centrum men lugnt och fint. Riktigt bra sängar. Sov som en Gud. Frukosten var jättebra. Äggröra gjord från grunden. Inga billiga smaklösa prinskorvar utan riktiga. Ett fint parkområde hör till med mycket vackra blommor. Och till sist en underbar personal som gjorde vår vistelse perfekt

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Tord H
Omdömet skrevs 3 augusti 2017

Väldigt mysigt hotell med otroligt vacker trädgård med helt fantastiskt läge. Vackra blommande rabatter och örtagård. Trevligt och hjälpsam personal. Bakom hotellet går en genväg till Borgholms slottsruin, det tar cirka 15 minuter från hotellet till slottsruinen. Det är ett gammalt hus så därför är det lyhört, men det var inga problem för oss i alla fall. Mycket bra frukost det var lugnt och stillsamt, man kunde verkligen njuta av frukosten. Vid fint väder kan man äta frukosten i trädgården eller på terassen under tak. Lummig grönska alldeles intill knuten inbjuder till härliga promenader
Gångavstånd till Borgholm centrum. Rummen är i gammaldags stil. Mycket rent och snyggt. Sängarna var sköna. Det finns ingen tv på rummen. Wifi finns tillgängligt i huvudbyggnaden och övriga hus som hör till. Vill man bo tillgängligt finns boende i Boströmska Villan, det finns visserligen ett trappsteg och ingen dörröppnare, men sen är det plant och lätt att ta sig till fram till rummet. Viktigt att säga till att man har någon form av funktionshinder, så att man får ett rum på bottenvåningen. I Boströmska Villan är det tillåtet att ta med sin hund här finns också hotellets TV-rum som alla gäster kan nyttja.

Rumstips: Rum nr 1 i Boströmska Villan har egen stor toalett och dusch, här kan också hunden följa med. Inte helt anpassat.
Tack Annmarieth
Omdömet skrevs 22 juli 2017

Att komma hit var en positiv överraskning! Miljön är härlig. Hotellet ligger i en vacker, välskött, prunkande trädgård med bland annat mullbärsträd och bärbuskar. Bodde här en natt med goda vänner. Våra rum låg i annexet. De var enkelt inredda, men rena och sängarna var sköna. Wifit fungerade bra. Hotellet ligger på gångavstånd från både Borgholm och Borgholms slottsruin. Det ingick frukost och den var fräsch och varierad. Att äggröran var gjord på riktiga ägg och inte smet var ett stort plus. Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående. Rekommenderar en vistelse och kommer gärna igen.

Tack 707pernillal
Omdömet skrevs 20 juli 2017

Vi fick ett boende i annexet det var delat bad rum/toalett . Dock fick vi ett rum nr 6 med egen toa vilket var betydligt bättre.
Rummen var små men rent och välstädat kanske lite slitet men fungera bra bara för nån eller några dar. Bra frukost lugnt och skönt en väldigt fin trädgård där man kunde äta frukost eller bara sitta och mysa. Detta boende hade inga barn så det var lite äldre som bodde här. Nära att gå ner till torget i Borgholm ca 10 min och lika långt till borgen. Gratis parkering ingick. Fantastisk och hjälpsam personal! så ta och stanna till här nästa gång ni besöker Öland.

Tack carina270
Omdömet skrevs 4 juli 2017 från mobil enhet

Ett äldre hotell med en underbar personal. Fri parkering inom hotellet.
Rummen är lite gammaldags men rena och snygga med sköna sängar. Toaletter och dusch av likaledes av god kvalité. Avsaknaden av TV på rummen är av mindre betydelse då det finns en mycket bra fungerande wi-fi.
Frukosten är en riktig höjdare med något för att passa alla. Möjlighet finns för middag kl 18.00 men kräver att ni säger till i förväg.
Ett litet minus är tillgängligheten för rörelsehindrad. Personalens omsorg och hjälp kan inte dölja en äldre fastighet som inte blivit anpassad för rörelsehindrade.
Åke & Marianne

Tack 2aakel