“Vällagad mat i historisk miljö”
Omdöme om Systrarna pa Hojden

Systrarna pa Hojden
Rankad som nr 41 av 56 Restauranger i Borgholm

Det här stället ligger på en plats med fin vy över historiska Borgholms slott. Maten är välkomponerad och fräsch. Ett intressant utbud av lokal öl. Jag skulle säga att det enda som jag har att anmärka på detta trevliga ställe som förstörde våran upplevelse är mängden av ihärdiga getingar som ville ner i dricka och mat.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack SouthMic

Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Ligger på höjden söder om Borgholm, nära slottsruinen. Finns sittplatser ute och inne. Vi beställde sandwich, räksallad och pasta med köttfärssås. Till dessert rabarberrulltårta, biskvier, bounty-tårta och chokladbollar samt kaffe. Allt mycket gott och vällagat. Även kaffet. Hyggligt snabb service även om alla varmrätter bör serveras samtidigt (inte med 10 minuter mellan de kalla respektive varma huvudrätterna).

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack KlJPe
Omdömet skrevs 5 augusti 2021

Tilltalande och smakfullt inredd restaurang samt fik-glasställe precis invid Borgholms slott. Både mat och bakverk är välsmakande och lagat från grunden. Varierat utbud trots att menyn inte är jättestor. Snabb service och mycket trevlig personal!

Datum för besöket: maj 2021
Tack Emma Q
Omdömet skrevs 20 juli 2021

Trevlig personal och tålmodig service. Gott kaffe. Tyvärr stängde de tidigt. Så vi hann inte stanna för att äta middag.
Annars fin utsikt och bra läge precis bredvid ruinen.

Datum för besöket: juli 2021
2  Tack GourmetStockholm
Omdömet skrevs 4 juli 2021

Bokade bord på telefon till midsommarbuffé påpekade att jag inte kan sitta i solen pga. hudcancer malignt melanom.För att försäkra mig om skuggplats ( finns flera ) åkte jag dit några dagar före och upprepar då varför jag inte får sitta i solen. Man hade även skrivit på min telefonbeställning att jag ville ha en skuggig plats. Trots det blev vi placerade vid det mest soliga bordet. Efter att få för tredje gången få förklara då gråtfärdig varför det inte gick framför övriga gäster fick vi ett bord under ett parasoll ( inte i skuggan). Hade då tappat aptiten .Men då övriga familjen var hungriga och jag hade inte förberett något hemma stannade vi och åt. Fick ingen ursäkt utan man sa att nästa gång skulle dom tänka på det !!!

Datum för besöket: juni 2021
Tack birgittao450

Resenärer som tittade på Systrarna pa Hojden tittade också på

Besökt Systrarna pa Hojden? Berätta vad du tyckte!