“Låååångsam service”
Omdöme om Kackelstugan

Kackelstugan
Rankad som nr 37 av 144 Restauranger i Öland
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Även om man har större förståelse i Coronatider finns det gränser för hur långsam (och tyvärr nonchalant) service man kan ge. Då vi fått stället rekommenderat vill jag tro att vi hade otur.. Charmigt ställe annars. Maten ok.

Tack swedengbgse

Omdömet skrevs 6 juli 2020 från mobil enhet

Mysig miljö och god mat. Det fanns två förrätter och två varmrätter att välja på från dagens meny på tavla. Lite oklart om priserna. Vi smakade alla rätter och det var genomgående goda och rejäla portioner. Förrätterna en med chèvre och en med halloumi var riktigt goda. Kycklinggrytan smakade lite indisk, stor portion och välsmakande. Lammfärsbiffar inlindade i bacon med klyftpotatis ( tyvärr brända). Till efterrätt god brownie med grädde. Vi drack egengjorda ölen och kackeldricka. Det kom en spelman och spelade och sjöng med gitarr. Personalen trevlig. (Prisläge förrätter ca 110kr och varmrätter drygt 200)

Tack 782susanneg
Omdömet skrevs 6 juli 2020

Vi var ett sällskap på 4 personer som hade hört gott om Kackelstugan och var glada när vi kom dit. Supermysigt ställe. Personalen var lite oerfaren och det blev några missar vid beställning och servering-men det är i början på säsongen så det har man förståelse för.
Maten smakade ok. Salladen på primörer var en vanlig enkel tomat och gurka sallad-tråkig.
Men portionerna? Jätte små! En och en halv potatis...en halv liten kycklig file...för det priset kan dom väl slänga dit några potatisar till och ge ut hela kycklingbiten? Eller en skål med bröd så man har en chans att bli lite mätt om det nu ska snålas. Varför det nu görs det? Hur dyrt är potatis? Och för kycklingen betalar man över 200kr.
Vi gick alla hungriga och besvikna därifrån. Kommer inte gå tillbaka dit för att äta. Helt klart inte värt priset. Tyvärr.

Tack Ellenbe3
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

...ställe, annorlunda upplevelse! Bodde i Jonasstugan som var litet och gulligt. Möbleringen var ny, men städningen kunde absolut ha varit mycket bättre! Trevlig personal.
Sedan på kvällen var det uppträdande, som vi bokat tidigare, i en miljö som var ombonad och varm. Maten var bra, även den inhemska ölen!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack carlalaucl
Omdömet skrevs 6 augusti 2019 från mobil enhet

Var där med dotter (10år) plus några vänner idag. Vi satt ute på gården vädret var fint och stället fylldes snabbt. Men det gjorde inte att servisen blev långsammare. Maten var väldigt god! Dottern tog den veganska hamburgaren! En hit, hon älskade den. Resten av sällskapet tog Sörby kycklingen som vi vet är god. Rekomenderar starkt detta ställe!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack mariakC499CP

Resenärer som tittade på Kackelstugan tittade också på

Besökt Kackelstugan? Berätta vad du tyckte!