“Bra ställe för större sällskap”
Omdöme om Dockside

Dockside
Rankad som nr 94 av 146 Restauranger i Öland
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Var där nu under påsken i ett sällskap på drygt 30 personer. Det var förbeställt och vi fick Wallenbergare av yppersta klass. Den bästa jag ätit på mycket länge och jag äter Wallenbergare relativt ofta. Denna i särklass. Jag kommer tillbaka.

1  Tack Bengt B

Omdömet skrevs 1 augusti 2017

Äter mycket på Dockside som haft en nedåtgående kurva senaste åren- men nu känns det som att man är påväg tillbaka igen. Helgens måltid var god och vällagad- Jättegott! Ytterst snabb service! Toppenläge i hamnen i Borgholm! Ett tips till personalen är att behandla alla gäster lika- det känns lite märkligt att exempelvis ena bordet får bröd vid ankomst- det andra inte...

Tack emmsi
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Maten var inte ok för det priset. Åt aborrefile som vår full av ben samt jordnärtskockpure som vår vattnig och smaklös. Övriga åt blandade rätter som var ok men inte mer. Blir inga fler besök där.

Tack Marie H
Omdömet skrevs 8 juli 2017 från mobil enhet

Anlände till Öland och Borgholm, lite hungriga efter resan, incheckade och klara valde vi hotellets lunchrestaurang!! Viken överraskning, personalen supertrevlig, ville sitta ute, det fixa dom, torka bord efter regnet, hämta dynor, duka, och var uteserveringen stängd!! Håll hårt i denna personal. Blev dagens lunch, med lite vin, schnitzel och kummel. Jättegott trevligt och prisvärt. Denna krog får det nog bli fler gånger

Tack Herszmann
Omdömet skrevs 1 augusti 2016 från mobil enhet

Innan besök på Borgholms slott (ja, ölänningarna hatar när man säger slottsruinen) tog vi en bit mat på Dockside i hamnen. Nu har jag sett förändringen över tid, från mälarkryssare och lotsbåtar till mer eller mindre fartyg i mångmiljonklassen. Nåväl, nu var det ju maten det handlade om. Vi valde fish and chips och vi blev ganska överraskade av att det var så himla gott, mitt i turistsäsong. Färsk torskfilé, panerad och friterad, med friterad potatis och god sås. Snyggt upplagt, vatten till vinet (utan att fråga) och trevlig och uppmärksam personal. Tack, Matilda från Hammenhög. Priset? Ja, kanske lite i överkant. Men annars, gott och trevligt.

Tack Alfred_Guasteau

Resenärer som tittade på Dockside tittade också på

Borgholm, Öland

Besökt Dockside? Berätta vad du tyckte!