Spara
Höjdpunkter från omdömen
En liten oas med förträffligt kök

Omdömet skrevs 9 augusti 2021

Vrigstad, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 28 omdömen

Omdömet skrevs 9 augusti 2021 från mobil enhet

Gården har en fin liten utställning av möbler från snickarutbildningen och en härlig trädgård där det odlas en hel del spännande saker att titta och lukta på (päron, persikor, vindruvor, fänkål mm och detta utomhus). Mycket god mat och prisvärt. Smakade dock bara det salta (lunchrätterna); inte desserterna. Väl värt ett besök. Även byn Vickleby i övrigt är klart sevärd.

Datum för upplevelsen: augusti 2021
1  Tack KlJPe
Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Vilket härligt ställe om man gillar växter och platser med känsla. Utbudet av olika plantor och växter är verkligen stort och känslan något helt annat än de kommersiella storstads affärerna. Vi passade på och åt riktigt goda mackor på fiket.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack 421tommyb
Omdömet skrevs 22 augusti 2020 från mobil enhet

Vi hade nog för höga förväntningar för när vi väl kom fram så tyckte vi nog att det var mest ogräs. Slitet.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack R_Sweden
Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Frun ville dit så vi åkte. Trevlig trädgård att strosa runt i. En del imponerande eller ovanliga växter. Bra café med god mat.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack andreasl228
Omdömet skrevs 19 juli 2020

Lugn och rofylld miljö. Trevligt att gå runt i trädgården och titta. Mysigt fik där de serverar sådant de skördat i trädgården. Åt Hummustallrik och den rekommenderas! (Hummus gjord på gråärt)

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack R6420KWpatricias