“Fin utsikt, lurendrejeri med maten”
Omdöme om Restaurang Skeppet

Restaurang Skeppet
Rankad som nr 30 av 48 Restauranger i Härnösand
Omdömet skrevs 1 september 2021

Vi åt lunch en vanlig måndag då vi var på besök i Härnösand. Där var många kryssningsgäster samtidigt så jag kan ha en viss förståelse för att vi fick vänta 45 minuter på maten trots att vi fick svaret 6-7 minuter på vår fråga om hur lång tid det brukade ta.
Vi beställde varsin rödingfilé med romsås och kokt potatis. Det var två väldigt stora potatisar som man antagligen skulle äta sig mätt på för det fanns inga grönsaker och väldigt lite romsås. Fiskfiléerna var också väldigt små men smaken var det inget fel på.

Förutom den lilla detaljen då, att en av fiskfiléerna inte var röding utan någon annan fisk, förmodligen pangasiusfile. Det var väldigt uppenbart både på färgen och på hur köttet delade sig. Vi sa till så fort vi insåg detta men servitrisen sa att hon inte kunde någonting om fisk! Jag sa att kocken måste ha förstått det. Någon kock ville dock inte prata med oss, i stället kom ägaren ut efter en kvart och hävdade bestämt att båda fiskfiléerna var röding, att vissa rödingar var vita i köttet och skulle ’bevisa’ att det var röding genom att visa oss kartongen fisken skulle ha levererats i. Vid det laget hade vi ätit upp fisken då vi var hungriga efter den långa väntan och orkade inte tjafsa mer.

När vi betalade kom ett annat sällskap fram och klagade på att de fått en röding och en vit fisk serverade! Här gick t o m ägaren upprört och hämtade den här kartongen och visade oss fyra-fem frysta rödingfileer. Både vi och det andra sällskapet menade att vi kunde en del om fisk och såg att det vi fått inte var röding men vi talade för döva öron. Ägaren var inte ens intresserad av att fundera över om han eventuellt fått fel fisk levererad från sin leverantör, han ville bara tala om att han minsann hade ’rätt’ och vi gäster ’fel’ trots att det var så pinsamt uppenbart att de serverat oss fel sorts fisk!

Tack AnnicaH773

Omdömet skrevs 15 augusti 2021

När vi bestämt bord kände vi oss tvungna att flytta oss på grund av störande gäster.När vi valt av menyn fick vi veta att våra önskade rätter var slut. Påpekade att vi borde fått informationen då vi fick menyn .Ingen ursäkt. Maten ok men absolut inte prisvärd.

Toaletten saknade både papper tvål och handsprit. Däremot gott om markeringar på golvet om att hålla avstånd. Rekommenderar tyvärr inte detta ställe. Hade förväntningar som ej infriades.

Eftersom det inte finns så ”många ”matställen i Härnösand öppna på en Söndagskväll borde detta vara ett säkert kort. Tyvärr !!!!!!!!

Tack lenacR8433WS
Omdömet skrevs 5 augusti 2021

En rätt var slut. Inget salladsbord e dyl, bara en ordinär lax och potatis. Den tog ca 45-50 minuter att få fram (från en lunchmeny med 5 alternativ!). Endast en servitris under lunchtid, som gjorde vad hon kunde (ingen skugga på henne). Klart underbemannat. På uteserveringen kunde man skåda blomlådor med döda växter som troligen var döda redan i våras. Flagnade vitfärg på räckena. Ingen kärlek och omtanke har ägnats den här restaurangen inte. 169 kr per person inkl vatten och kaffe!
Vi återkommer absolut inte till denna turistfälla!

Sundsvallsparet

Tack Sundsvallsparet
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Skeppet ligger fint vid vattnet men för övrigt passar Vraket bättre som namn. Personalen var oengagerad och nonchalant. Vi fick vänta orimligt länge på enkla beställningar och blev sedan lämnade utan vidare service. Maten var dock ok, vi åt Cesarsallad. Förövrigt hade menyn ingen större fantasi. Tråkigt med sliten interiör och de uttorkade blomlådorna blev som en symbol för brist på omsorg av stället. Välj ett annat ställe!

Datum för besöket: juni 2021
Tack Karin F
Omdömet skrevs 23 juli 2021

Det första en möts av är undvikande personal och när vi väl fick ett bord tog det en evighet att ens få in en meny. När vi en lång stund senare får frågan vad vi vill dricka och ber om en dryckensmeny så finns inte allt med på listan (bara vin). När vi efter ännu en lång stund får beställa drycken (och för säkerhetsskull maten) så får vi höra att maten kommer dröja då köket har fullt upp - det var inte mycket folk på plats alls.
När maten väl kommer, efter 40 minuter, så får vi in något vi inte har beställt. Vi beställde pasta med mozzarella och tomatsås - det som kommer är pasta och mozzarella i en gräddsås som smakar grädde - och inget annat! Helt smaklöst.
Stället är ett hak och det är inget ställe som en kan avnjuta en god middag! Vilket är synd! Stället ligger väldigt fint till!

Gå istället till Sankt Petri Logen! Där är personalen trevlig och uppmärksam samt att maten är bland det bästa vi ätit!

Datum för besöket: juli 2021
2  Tack FredrikBS1988

Resenärer som tittade på Restaurang Skeppet tittade också på

Härnösand, Härnösands Kommun

Besökt Restaurang Skeppet? Berätta vad du tyckte!