“Lunchmeny 6 alternativ,”
Omdöme om Restaurang Skeppet

Restaurang Skeppet
Rankad som nr 30 av 48 Restauranger i Härnösand
Omdömet skrevs 5 augusti 2021

En rätt var slut. Inget salladsbord e dyl, bara en ordinär lax och potatis. Den tog ca 45-50 minuter att få fram (från en lunchmeny med 5 alternativ!). Endast en servitris under lunchtid, som gjorde vad hon kunde (ingen skugga på henne). Klart underbemannat. På uteserveringen kunde man skåda blomlådor med döda växter som troligen var döda redan i våras. Flagnade vitfärg på räckena. Ingen kärlek och omtanke har ägnats den här restaurangen inte. 169 kr per person inkl vatten och kaffe!
Vi återkommer absolut inte till denna turistfälla!

Sundsvallsparet

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Sundsvallsparet

Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Skeppet ligger fint vid vattnet men för övrigt passar Vraket bättre som namn. Personalen var oengagerad och nonchalant. Vi fick vänta orimligt länge på enkla beställningar och blev sedan lämnade utan vidare service. Maten var dock ok, vi åt Cesarsallad. Förövrigt hade menyn ingen större fantasi. Tråkigt med sliten interiör och de uttorkade blomlådorna blev som en symbol för brist på omsorg av stället. Välj ett annat ställe!

Datum för besöket: juni 2021
Tack Karin F
Omdömet skrevs 23 juli 2021

Det första en möts av är undvikande personal och när vi väl fick ett bord tog det en evighet att ens få in en meny. När vi en lång stund senare får frågan vad vi vill dricka och ber om en dryckensmeny så finns inte allt med på listan (bara vin). När vi efter ännu en lång stund får beställa drycken (och för säkerhetsskull maten) så får vi höra att maten kommer dröja då köket har fullt upp - det var inte mycket folk på plats alls.
När maten väl kommer, efter 40 minuter, så får vi in något vi inte har beställt. Vi beställde pasta med mozzarella och tomatsås - det som kommer är pasta och mozzarella i en gräddsås som smakar grädde - och inget annat! Helt smaklöst.
Stället är ett hak och det är inget ställe som en kan avnjuta en god middag! Vilket är synd! Stället ligger väldigt fint till!

Gå istället till Sankt Petri Logen! Där är personalen trevlig och uppmärksam samt att maten är bland det bästa vi ätit!

2  Tack FredrikBS1988
Omdömet skrevs 22 juli 2021 från mobil enhet

Fantastiskt fin terass och läge vid vattnet. Jag åt en god Toast Skagen och min partner en sillmacka. Lite trög service, kan ju bero på fullsatt restaurang

Tack semestersverige
Omdömet skrevs 21 juli 2021

Sämsta maten under hela semestern. Kycklingpastan smakade brännt och ingen vacker uppläggning eller sallad till. Frun åt Laxpasta med sting. Helt smaklös och utan sting. Skulle ingå färsk spenat i men inget av detta gick att se eller smaka. Personalen visade inget större intresse vid påpekande. Det är första gången jag någonsin skriver negativt efter ett resturangbesök men denna resturang var så dålig att jag blev tvungen. Can not reccomend. Realy bad food.

Tack 970mikaeld

Resenärer som tittade på Restaurang Skeppet tittade också på

Härnösand, Härnösands Kommun

Besökt Restaurang Skeppet? Berätta vad du tyckte!