“En servitör som spelade över och en geggig risotto....”

Dolcetto Trattoria Italiana
Rankad som nr 9 av 154 Restauranger i Sundsvall
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Typisk italiensk kvarterskrog. Serverar antipasti, Primi, Secondi samt desserter. Vinlista med egen egenimporterade viner samt öl och grappa.
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

... imponerade inte på oss. Kanske annan maträtt fått högre betyg än de marerisotton med en kladdig havskräfta "on top"?

Servitören upplevdes alltför påträngande samt självgod för att upplevelsen skulle kännas bekväm. Vi är där för att tala med varandra, inte lyssna på tramsiga långa utlägg om ditten och datten från servitören! Larv!
Miljön och lokalen var mysig och lagom liten/stor.

Tack Anette F
Michael F, Ägare på Dolcetto Trattoria Italiana, svarade på det här omdömetSvarade 4 april 2018

Hej Anette!

Vi får verkligen beklaga att eran vistelse i våra lokaler inte va som ni hade tänkt och tråkigt att våran mat inte föll er i smaken men jag hoppas att ni ger oss en ny chans att visa vad vi kan och det är väldigt tråkigt att ni tycker så illa om våran personal för det är absolut inte de vi är känd för.

PS: Vilken dag var det ni var hos oss så jag kan gräva i situationen?

Omdömet skrevs 14 mars 2018

Var med min mor och systrar på denna utmärkta restaurang. Vi var alla väldigt nöjda! Trevlig personal och suverän mat! Har varit på många italienska restauranger och den här blev min Sundsvalls-favorit! Litet mysigt ställe med en känsla av att plötsligt vara på en italiensk trattoria. Och Pannacottan till efterrätt... säger bara ÅÅhhhhh!!
Kanske inget ställe jag skulle ta med barnen till, men vill ni äta gott i Sundsvall kan jag verkligen rekommendera denna restaurang!

Tack KarinL2285
Omdömet skrevs 24 februari 2018

En trevlig och bra Italienare i Sundsvall. Bra mat och mycket trevlig personal. Vi var tre som åt pasta och två tyckte det varumärke och en tyckte det var bra. Servicen var avslappnad och professionell. Skulle absolut kunna tänka mig att gå hit igen om jag passerar Sundsvall.

Tack Mikael S
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Tyvärr blev rejält besviken , efter att bokat i tid o fått en bra feeling av denna mysiga krog. En viktig kväll för oss och vi går därifrån med hemsk upplevelse ! Först skulle vi få välja fritt från meny, sen blev direktivet att beställ gärna samma mat. Sällskapet var 4-51år o 8pers. Vi höll oss hyggligt lika i matval o fick ändå vänta 1,5timme.. och då missade man ändå en person i sällskapet som fick vänta 15’min till. När vi påtalar vårt missnöje , så får vi i ansiktet att det fanns ett annat stort sällskap i lokalen...tack så mycket. Igen berättar jag om vår besvikelsen men får bara fortsatt argument att ha fel ..
Rekommenderas inte o vi kommer ej tillbaka o vi lägger våra surt förvärvade slantar någon annanstans.

11  Tack Stephan S
Omdömet skrevs 31 januari 2018 från mobil enhet

Utmärkt service och löjligt bra mat. Personalen kan sitt Italien. Väl värt pengarna! Bara ostbrickan är värt ett besök.

Tack Andreas W

Resenärer som tittade på Dolcetto Trattoria Italiana tittade också på

Sundsvall, Västernorrlands län

Besökt Dolcetto Trattoria Italiana? Berätta vad du tyckte!