“Ärlig italiensk mat.”

Dolcetto Trattoria Italiana
Rankad som nr 9 av 154 Restauranger i Sundsvall
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Dolcetto är Sundsvalls alldeles egna italienska kvarterskrog som serverar fantastiska italienska rätter tillagade med färska råvaror samt en genuin kärlek till det italienska köket. Hjärtligt välkomna ska ni vara!
Omdömet skrevs 31 januari 2018 från mobil enhet

Utmärkt service och löjligt bra mat. Personalen kan sitt Italien. Väl värt pengarna! Bara ostbrickan är värt ett besök.

Tack Andreas W

Omdömet skrevs 5 januari 2018

En snöig kväll besökte vi Dolcetto och svävade med en gång iväg till Italien i tanken. Gillade de rustika träborden och stolarna. Jättetrevlig personal och vällagad och riktigt god mat. Nu gjorde vi inte på det italienska sättet och åt fyra rätter, men tre - och portionerna var lagom så man faktiskt orkar med förrätt och dessert. Ett plus i kanten att det fanns flera rätter att välja mellan för oss som inte äter kött/kyckling. Kommer mer än gärna tillbaka till denna jättemysiga kvarterskrog

Tack Sigoa23
Omdömet skrevs 3 januari 2018 från mobil enhet

En av Sundsvalls absolut bästa restauranger. Vi går hit så ofta vi kan! Fantastiska förrätter, varmrätter och efterrätter, varje gång. Vinerna är underbara och dessutom finns en liten ost- och charkdisk där man kan köpa med sig några av middagens delikatesser hem. Litet ställe, lugnt och skönt. Personalen är mycket trevliga och väldigt kunniga. Här är verkligen det italienska köket väl representerat. Har ni inte varit här måste ni se till att boka in ett besök!

Tack Sara S
Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Åkte till Sundsvall bara för att få äta här egentligen. Så god mat! Kunnig och trevlig personal. Råvarorna är det som gör hela måltiden. Kommer tillbaka!

Tack Tiinen
Omdömet skrevs 23 december 2017 från mobil enhet

Supertrevlig mysig restaurang med trevlig och fin inredning samt jättegod mat med bästa service! Kan varmt rekommendera!

Tack Linda T

Resenärer som tittade på Dolcetto Trattoria Italiana tittade också på

Sundsvall, Västernorrlands län

Besökt Dolcetto Trattoria Italiana? Berätta vad du tyckte!