Kostnadsfri avbokning till den 21-04-25
Expedia.com162 US$
Priceline170 US$
eDreams170 US$
Omdömet skrevs 22 januari 2021

Ett bra hotell med central placering. Nära till stadskärna och komunikationer. Lite klen frukost där också utrymmet upplevs som lite trångt. Sköna sängar och bra standard i övrigt. Bor jag i Sundsvall så är det här jag bor. Rekommenderas varmt.

Datum för vistelsen: januari 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Christer W
Clarion Collection Hotel Grand, Owner på Clarion Collection Hotel Grand, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2021

Hej!
Tack för besöket och välkommen åter!
/Receptionen

Omdömet skrevs 31 december 2020 från mobil enhet

Kostnad för barnsäng framgår ej vid bokning. Endast reservation kan göras. När du sedan bokat och betalt så vill dom ha 300kr extra. Detta är givetvis ok om kostnaden framgår. Efter kontakt med hotellet så blev svaret kort :så fungerar det med Booking.com.

Datum för vistelsen: december 2020
Tack peth71
Clarion Collection Hotel Grand, Ägare på Clarion Collection Hotel Grand, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2021

Hejsan och tack för att du bott hos oss!

Tyvärr marknadsför Booking det lite skevt när det kommer till extra kostnader för extrasäng och barnsäng och dylikt.
De har en rad som står ''Extra kostnader tillkommer'' vilket jag själv upplever med är lite difust! Men dom är smidig på sitt sätt annars.

Kontakta hotellet direkt så får du svar på frågorna direkt. Om inte så kika in på hemsidan våran och kolla bokning där. Kan skilja nån krona i pris, men svaren du vill ha finns :)

Omdömet skrevs 20 december 2020

Riktigt trevlig personal och fina rum, snyggt och prydligt. God middag och en mycket god frukost. Rekommenderar detta hotell varmt. Hotellet ligger väldigt centralt med närhet till allt. Som sagt kan varmt rekommenderas!

Datum för vistelsen: december 2020
  • Restyp: Reste ensam
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Voyage12031727601

Hejsan och tack för ditt omdömme!

Riktigt roligt att vi kunde uppfylla just ER vistelse hos oss. Vi försöker fokusera på att ni gäster ska kunna känna er som hemma och finnas tillhands om så skulle behövas.

Vi hoppas att kunna få ta emot er igen framöver!

Omdömet skrevs 28 september 2020 från mobil enhet

Blir mitt samlade omdöme av detta hotell som ändå är med i Collection familjen. Föredrar Quality helt ärligt.

Visst är det trevligt med kvällsmat och den var faktiskt god.

Det som drar ner lite tyvärr. Ingen informationspärm på rummet något jag brukar uppskatta. Ingen minikyl vilket också brukar vara på många av Clarions hotell.

Frukosten var de mest basic tyvärr med bröd som inte kändes dagsfärskt.

I jämförelse med andra Clarion och framför allt collection hotellen når inte detta upp till det höga betyget enligt mig.

Kuddar av högre kvalitet är något jag också förväntar mig på collection hotell.

Vet inte om voucher inte ingår om man är silversmedlem och det visste inte han i receptionen heller? De har då gjort de tidigare gånger jag bott på collection o alla typer av Clarion hotell.

Nej tyvärr en besvikelse.

Datum för vistelsen: september 2020
Restyp: Reste ensam
Tack hennrik

Hejsan Henrik!

Riktigt synd att din upplevelse inte blev som du hade förväntat dig. Vi tar emot dina åsikter och tar de frammåt. Det gör vi.

Här kommer lite svar till din upplevelse för att förhoppningsvis få en förståelse!

Information lätt om hotellet skall finnas. Riktigt synd att det inte fanns just för din vistelse. Efter din vistelse noterades det och vi gick en extra runda på samtliga rum för att lösa det.
Frukosten blir tyvärr lite Basic än vad vi är van vid. Vi försöker göra det vi kan för att den ska få en liten extra touch. Men tyvärr i och med de speciella tider vi är i, Vilken typ av hotell just vi är, så är den lätt neddragen.
När det kommer till VCH så skiljer det lite från hotell till hotell. Vi på Clarion Collection Hotel Grand, Där maten bjuds på, får man tyvärr ingen VCH att använda. Utan det sker på Quality hotell bla, Inte hos oss i Sundsvall.

Vi hoppas att du Henrik ändå vill komma tillbaka till oss. Vi ska göra det vi kan för att du ska få en bra upplevelse!!

Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Hotellet ligger centralt och personalen är mycket trevlig och serviceminded. Rummet vi fick var väldigt litet och låg mot gata med trafik som störde lite. Frukosten var ok, men det fanns inget ägg och bacon. Kvällsbuffen var riktigt god, lugnt och fint och glest mellan borden.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack SusanneB1993
Nadja Gadelius, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Grand, svarade på det här omdömetSvarade 31 augusti 2020

Bästa SusanneB1993,

Tack för att du valde att bo hos oss och för din feedback!

Jag blir riktigt glad av att höra att du hade en bra vistelse hos oss och var extra nöjd med servicen, kvällsmaten samt vårt läge mitt i stan.

Gällande frukosten kan jag med glädje meddela att vi har gått tillbaka till vår goda frukostbuffé.

Nästa gång du bor hos oss kan jag rekommendera att prata med receptionen vid incheck om att få ett tyst rum mot innergården så ordnar vi det.

Varmt välkommen åter nästa gång ni är i Sundsvall!

Bästa Hälsningar,
Nadja Gadelius