Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Fint och fräscht hotell med väldigt bra service och bemötande. Stort rum med sköna sängar. Middagen som ingår var jättegod, dock lite trångt och långa köer när alla ville äta samtidigt. Även frukosten var god.

Tack idafrankenberg
Nadja Gadelius, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Grand, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2020

Bästa idafrankenberg,

Tack för att du valde att bo hos oss och för att du delar med dig om din vistelse här på Tripadvisor.

Jag blir riktigt glad av att höra att du hade en mycket bra vistelse hos oss och var extra nöjd med de servicen, sängarna och middagen som vi bjuder på. Jag ska föra vidare dina fina ord till hela teamet.

Varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Professionellt och lösningsfokuserat bemötande. Fint rum, något för mjuka sängar, gigantiska kuddar. Maten var dock en besvikelse. Till middag en smaklös kycklinggryta där kycklingfiléerna kokats torra utan att först brynas. Inget bacon till frukost. Lite rörigt i matsalen eftersom det inte var bordsplacering.

Vaknade 02:30 av Sundsvalls uteliv. Extremt hög musik. Inget man kan lasta hotellet för, men något att tänka på om man vill övernatta centralt i Sundsvall en helgkväll.

Hade inte varit missnöjd om hotellet varit i ett annat prisläge. För det här priset förväntar jag mig lite mer...

Tack bluebirch
Nadja Gadelius, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Grand, svarade på det här omdömetSvarade 31 augusti 2020

Bäste bluebirch,

Tack för att du valde att bo hos oss och för din feedback!

Det glädjer mig att du fick ett mycket bra bemötande samt ett fint rum.

Det var tråkigt att höra att du inte var nöjd med middagen, Gällande frukosten kan jag med glädje meddela att vi har gått tillbaka till vår goda frukostbuffé och gjort flera åtgärder så att det ska vara säker att bo hos oss under denna speciella tid.

Nästa gång du bor hos oss kan jag rekommendera att prata med receptionen vid incheck om att få ett tyst rum mot innergården så ordnar vi det.

Jag hoppas att vi får chansen att välkomna dig åter.

Omdömet skrevs 25 juli 2020

Gymmet är ett skämt. Fria vikter upp till 10 kg. Ett löpband, en cykel, ett löpband. I en källare.
Mycket bra kvällsmåltid. Trevlig tvål.
Fick ett dubbelrum utan fönster, hade inte bott mer än en natt vilket jag påpekade vid utcheckning varpå receptionisten svarade att det är ett uppskattat rum av de som jobbat natt.

Datum för vistelsen: juli 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack MarthaPeterson

Bästa MarthaPeterson,

Tack för att du valde att bo hos oss och för din feedback!

Det glädjer mig att du tyckte mycket om kvällsmaten, jag ska sprida dina dina ord till personalen i köket.

Vi tar emot dina synpunkter gällande gymmet till en eventuell upprustning.

Nästa gång kan jag varmt rekommendera att boka ett våra superiorrum som är större, har utsikt över stan, kaffemaskin och flera härliga Rituals produkter.

Jag hoppas att vi får en ny chans att välkomna dig till oss igen.

Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Vi fick ett ganska tråkigt rum som låg mörkt och var förhållandevis litet. Det som var bra var att det fanns ett kylskåp men för att det skulle fungera så var det tvunget att ha nyckelkortet i så det blev aldrig riktigt kallt. De har delat upp det så om man bor på udda våning äter man frukost 07.00-08.30 och jämn våning 08.30-10.00. Vi fick tidig och Jag bad om att få byta men det var inget som fick att lösa, det var alldeles för krångligt att byta vårat rum, men han som stod i receptionen skulle se om någon ville byta till tidig och skulle återkomma. Det gjorde han inte. Vaknade givetvis 8:30 för vem vill ställa väckarklockan på semestern. Frukosten missad! På eftermiddagen efter så frågade jag igen om det gick att byta till dagen efter och då sa han att det var ok efter att jag berättat att vi missat dagens tilldelade frukosttid med typ 10 min. Så otroligt knäppt och oflexibelt upplägg. Men egentligen så missade vi inte så mycket för frukosten var verkligen i sämsta laget. Inget varmt så som äggröra, korv, bacon eller annat och ytterst sparsamt i övrigt. Rummet var väldigt varmt och då var det ändå ingen sommarvärme så vi hade svårt att sova. Men det var rent och det fanns parkering för 200kr per dag.

Tack Kassler66

Bästa Kassler66,

Tack för att du valde att bo hos oss och för din feedback!

Det var tråkigt att höra att er upplevelse kring frukosten inte var bra. Eftersom att vi hade många gäster som bodde hos oss under juli valde vi att dela upp frukosten i två sittningar för att minska trängsel och smittspridning. Eftersom att vi vet att frukosten ör mycket viktigt tar vi åt av oss din feedback och vi kommer att vara mer flexibla att byta frukosttider.

Jag kan med glädje meddela att vi har gått tillbaka till vår goda frukostbuffé.

Jag hoppas att vi kan få en ny chans att få välkomna dig till oss igen.

Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Detta hotel var en besvikelse rakt genom. Fick ett rum där utsikten var rätt in i ett annat hotellrum ( typ 5 m mellan)så vi fick ha gardinerna fördragna hela tiden för att få lite privatliv. Städerskan hade glömt fylla på med vissa grejer som vi fick hämta själva. Duschväggen knarrade så högt när vi rörda på den så det måste hörts flera rum bort. Personalen i receptionen lovade återkomma med en fråga vi hade men vi hörde aldrig något. Frukosten-det lilla utbudet som fanns var det flera saker som saknades så vi fick fråga hela tiden - ingen bricka, inget teskedar , juicen var slut mm. Inget varmt fanns överhuvudtaget, ingen äggröra , bacon mm.

Tack TuristenN

Bästa TuristenN,

Tack för att du valde att bo hos oss och för din feedback!

Jag beklagar att du inte var nöjd med din vistelse hos oss och jag ska gå igenom dina synpunkter tillsammans med mina kollegor.

Jag kan med glädje meddela att vi har gått tillbaka till vår goda frujostbuffé och gjort flera åtgärder så att det ska vara säker att bo hos oss under denna speciella tid.

Jag hoppas att vi får en ny chans att välkomna dig till oss igen.