Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Kom från ett vårlikt och härligt soligt Stockholm till snötäckta Sundsvall.

Checkar in och får ett lite udda rum med sovalkov men mysigt :)

Går ned till middagsbuffen som i sig är ett uppskattat inslag på alla Clarion hotell - att bjuda gästerna på lite smått och gott.

Förra gången smakade soppan mest salt och var smaklös. Inget djup alls i smaken. Denna gång skulle det vara krämig tomatsoppa och tomat i sig är smakrik så vad kan inte passa bättre i vintriga Sundsvall?

Tyvärr var soppan även denna gång något som kan likna vid utblandad barnmat på burk. Rosa röd till färgen men totalt smaklös. Det räckte med en sked.

I övrigt är hotellet helt ok. Entrén är trendigt inredd och rummen likaså. Det är med andra ord ok.

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Malina B
Jessica K, Kundansvarig på Clarion Collection Hotel Grand, svarade på det här omdömetSvarade 14 april 2018

Hej Malina,

Tack för ditt besök och tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss!
Vad härligt att läsa att du gillade rummet du bodde på, man brukar sova väldigt gott i rummen med sovalkov!

Det var ju ingen höjdare att soppan inte smakade, den brukar få väldigt mycket beröm annars. Jag hoppas att du besöker oss snart igen och får en bättre smakupplevelse, prickar du in morotssoppan så vågar jag nästan lova att du inte ska bli besviken!

Varmt välkommen tillbaka till oss, i ett fortfarande vintrigt, Sundsvall!

Omdömet skrevs 25 mars 2018

Bodde två nätter och kan inte klaga på något mer än att det är synnerligen trångt i parkeringsgaraget. Rummet och badrummet var bra, frukosten och kvällsmåltiden innehöll allt man kan önska. Serviceminded personal i receptionen. Vi är nöjda.

• Bodde här: mars 2018, reste som ett par
1  Tack poprim
Jessica K, Kundansvarig på Clarion Collection Hotel Grand, svarade på det här omdömetSvarade 9 april 2018

Hej,

Tack för besöket och tack för att du tog dig tid att skriva några rader om oss!

Vad roligt att ni var nöjda med er vistelse.
Ibland blir det trångt i garaget när många platser är bokade men vi är glada att kunna hyra ut platser i vårt inomhusgarage till våra gäster och jag hoppas att det gick bra att ratta in bilen :-)

Välkommen tillbaka till oss i Sundsvall!

Omdömet skrevs 25 mars 2018

Trevlig personal i reception och kök. Hotellet är mysigt och har ett bra läge. Stort plus att middag ingår. Då man kan välja att stanna på hotellet och få middag. Perfekt att man har eget kaffe på rummet.

• Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Inspire757474

Hej,

Tack för besöket och det fina betyget!

Vad roligt att du hade en härlig vistelse hos oss och att du uppskattade vårt centrala läge och kaffemaskinen som vi har på alla våra superior- och deluxerum.

Hoppas konserten var toppen, varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 17 mars 2018

Supertrevlig receptionist som också upplyste oss om kvällsmaten som ingick, vilket vi inte hade koll på. Lite skeptiska bestämde vi oss för att prova istället för att leta uteställe och blev glatt överraskade av kvaliteten och smaken på maten. Många plus för den!

Rummet var välstädat och prydligt och sängarna sköna. Det enda och som jag också påpekade när vi lämnade, var att kuddarna var lite väl höga/fasta och små. Småsaker och ja, visst hade jag kunnat säga till vid läggdags, men jag kände inte för att jaga kuddar mitt i natten ;).

Frukosten var också av bra kvalitet samt rent och snyggt i matsalen, vilket inte alltid är fallet under frukostbufféer.

Med stor sannolikhet blir det detta hotel även nästa gång jag är i Sundsvall!

Tips för att välja rum: Testa kuddarna och eventuellt be om andra innan ni går ut för kvällen ;).
  • Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Tack MiaA637

Hej Mia,

Tack för besöket och tack för att du skriver om oss här på Tripadvisor!
Vad roligt att ni gillade vår kvällsmat, det är många som blir positivt överraskade att den ingår i priset. Jag hoppas att ni även hann med vårt goda eftermiddagsfika under er vistelse.

Ofta gillar man olika vad gäller kuddarna och vi hjälper gärna till att byta ut dem om det inte känns bra. Men jag förstår att ni inte ville ge er ut på kuddjakt så sent :-)

Ni är varmt välkomna tillbaka till oss!

Omdömet skrevs 13 mars 2018

Ett fint, fräscht och tyst rum på ett hotell med perfekt läge i Sundsvalls centrum. Nära till resecentrum. I rumspriset ingick gott eftermiddagsfika, smakrik och välkomponerad middag – förrättssoppan var ljuvlig – och en generös frukostbuffé. Därtill genomgående trevlig, engagerad och hjälpsam personal.

• Bodde här: mars 2018, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack belabe2018

Hej,

Tack för ditt besök och tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss, det uppskattar vi verkligen!
Visst är det härligt med allt gott som ingår när du bor hos oss, just soppan brukar få många komplimanger.

Jag hoppas att du besöker oss snart igen!