Kostnadsfri avbokning till den 21-09-25
Expedia.com170 US$
Priceline
eDreams180 US$
Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Jag och min fru bodde på Södra berget måndag till tisdag (2-3 Augusti) för att koppla av och varva ner lite.
Det börjar bra, vid incheck sitter lapp om att bara en i sällskapet ska gå fram till receptionen pga corona men där tog nog deras corona anpassningar slut för på spa var det allmänt rörigt och trångt med mycket folk och barn som sprang runt.
Högljutt och inte rofyllt som man tänker det ska vara på ett spa, det liknade snarare ett badhus.
Rentav uselt bemötande från personalen på spa när vi frågade efter nåt veganskt att äta.
När vi kommer till middagen finns rätt mycket att önska och att de inte har en enda vegansk rätt på menyn och inte kan erbjuda annat än att ta bort saker från en vegetarisk rätt trotts vi bokat och meddelande innan ger inga plus i kanten.
Maten var fantasilös och sönderkryddad.

Frukosten saknade även den Corona tänk då det även där var kaoslikt med folk överallt och ingen struktur för att få människor att gå åt ett håll eller följa någon tänkt "rutt"
Minimalt veganskt utbud även där.
Rummet var fint dock stopp i tvättstället och skräp på golvet bla en smink förpackning under sängen.

Vi har bott på Södra berget förut men det kommer inte att ske något mer för vi är riktigt besvikna.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Y2854FPerikw
Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Spenderade två nätter på hotellet och var mer än nöjd, särskilt med middagen på hotellets restaurang. Huvudrätten, renrostbiff, var helt fantastisk. Seriöst bland det godaste jag någonsin har ätit.

Det enda jag kan säga att jag saknade var nutella på frukosten. Det är lite hotell-obligatoriskt med nutella.

Rumstips: För att ta sig ner till centrum så åker man lämpligast bil/taxi. Det finns inga bussar och det är långt (och brant) att gå.
Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Beda H
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Jättefint rum! Bokade ett dubbelrum. Vi fick tillträde till rummet 2 timmar innan incheckning!
Fanns välfylld minibar , choklad, chips.
Sköna sängar!
Åt middag i bistron, god mat och fantastiskt fin utsikt!
Frukosten var jättebra! Finns inget att klaga på!

1  Tack Forslund15
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

På plussidan var alla i personalen trevliga inklusive städpersonal. God frukostbuffé men oorganiserad utan naturliga kösystem/flöden. På minussidan var rummet småskräpigt och dammigt på golvet och svag belysning i badrum samt mycket ljud av hotelldörrarna från grannarna när de stängs. ”Restaurang 180 Grader” som får en separat recension verkar höra till hotellet. Restaurangen kan tyvärr inte rekommenderas.

Tack HapoyTraveller1977
Omdömet skrevs 25 juli 2021 från mobil enhet

+ Fin utsikt från restaurang och spa
+ Trevlig personal
+ Bra frukost
+ Helt okej spa
- slitet hotell och slitna rum
- ingen ac på rummen
-dålig utsikt från nästan samtliga rum
- små spartanska rum utan vare sig tillgång till strykjärn eller garderob
- ej prisvärt

Rumstips: Finns fastpris på taxi till och från hotellet från centrum för 150kr