Omdömet skrevs 10 augusti 2018 från mobil enhet

Hotellet ser ok ut på webben och även lobby / restaurang är helt ok. Men... rummen har fått noll budget vid renoveringar. Vid ankomst till vårt rum så slog en obehaglig lukt emot oss då dörren öppnades. Det gav flashbacks till skoltidens ostädade svettluktande gymnastiksalar. Tyvärr gör detta intryck att allt det andra också känns dåligt.

Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
1  Tack MrTraveller2011
Omdömet skrevs 10 augusti 2018

Åkte till hotellet och fick ett dubbelrum. Hade vattenläcka från fönster och tak. Pratade med receptionen (kunde inte erbjuda annat rum) som hänvisade till hotellchef som ej fanns på plats. Efter resan hörde hotellchefen av sig men ville absolut inte kompensera oss för olägenheten utan vi skulle få tillgång till SPA om vi skulle dit nästa gång vilket ej kommer att ske. Värdelös kundomhändertagande....

Tips för att välja rum: Rum i dålig skick
  • Bodde här: september 2017, reste som ett par
2  Tack saidmousavi
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Min vän bokade rum åt 4 vuxna, såg ju lovande ut på bilderna.
Fint hotell med vacker utsikt var första intrycket. Men när vi kom till vårt rum luktade det lite unket och det visade sig vara väldigt litet med endast 2 sängar..!
Vi fick gå ner till receptionen och säga till (vi trodde vi fått fel rum) varvid vi fick ett lite snorkigt svar ”jaha fanns det inga extrasängar i rummet?”
Har inget emot extrasängar, men gärna ett rum stort nog för 4 bäddar! Vi fick själva möblera om så gott det gick för att trycka ihop 4 liggplatser. Ena extrasängen saknade kudde och extrasängarna var ihopknutna med plastpåsar el nåt liknade..?
Möblerna inne i rummet var slitna och spruckna, toalettsitsen verkade för liten för toaletten el sitta löst/snett el nåt...
Saknades helt ventilation/klimatanläggning/luftkonditionering, vilket innebar extremt varmt och kvavt rum, fanns en golvfläkt som inte hjälpte mkt med tanke på att det var omk 30 grader varmt i rummet hela natten! Fönstret öppet men det hjälpte inte och blev såklart väldigt ljust tidigt på morgon. Alltså väldigt dålig sömn för oss alla!
Frukosten var välfylld, mkt gott att välja på, dock såg frukten lite torr ut, min frukost blev bortdukad innan jag hann äta klart, så fick lov att hämta mig en ny tallrik!
Besviken!

Bodde här: juli 2018, reste med vänner
1  Tack Maria I
Omdömet skrevs 28 juli 2018 från mobil enhet

Jag, min man och vår 4-månaders son checkade in för vad vi trodde skulle bli en härlig vistelse på ett mycket fint hotell, så fel vi hade!

1. Rummet saknade helt luftkonditionering och var därmed fruktansvärt varmt- vår son var alldeles svettig! När vi ringde ner till receptionen och frågade om luftkonditionering sa de ”vi har slagit av värmen.” Till slut fick vi upp två fläktar på rummet men de hjälpte inte och vår son var varm och olycklig hela natten. Utanför fönstret flög svärmar av flygmyror så det var omöjligt att ha fönster öppna om man inte ville ha in ett gäng av dem.

2. Maten på restaurangen var ok (tyvärr enbart en vegetarisk rätt på menyn) men även där var det _stekhett_. Jag noterade att serveringspersonalen stod och försökte svalka sig med små minifläktar mellan serveringarna.

3. Det tråkigaste var ändå bemötandet vi fick när hissen till vårt våningsplan slutat att fungera, då sa tjejen i receptionen nåmligen åt oss och ett ytterligare par som också skulle upp till fjärde våningen med sin barnvagn, att bära vagnarna och all packning från tredje våningen för den andra hissen (som gick upp till vårt våningsplan och var fullt funktionsduglig) kunde hon inte öppna då den gick genom SPA:t. Varför man inte kan öppna en låst dörr är för mig en gåta men det minsta man kan göra i ett sånt läge är väl att iaf erbjuda bärhjälp? Eller att erbjuda vagnburna barnfamiljer andra rum som ligger på våningsplan som går att få tillträde till utan att använda hiss?

Nästa gång bokar jag rum hos någon av konkurrenterna!

Erika, Ulf och Sixten

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
1  Tack Erika K
Omdömet skrevs 28 juli 2018 från mobil enhet

Rummet saknade AC och verkade inte ha ventilation alls. Det var skräp kvar i papperskorgarna och sängarna var minimala. Detta är inte ett hotell, möjligtvis vandrarhemstandard men knappt. Åt på hotellrestaurangen o maten var ok. Spaet var superfräscht men dyrt eftersom det inte ingick några produkter som dagspa oftast brukar erbjuda. Trevlig personal!

Bodde här: juli 2018, reste med vänner
Tack Anna L