Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Efter en dag i Birsta en het sommardag såg vi fram emot en avkopplande och svalkande stund i SPA-avdelningen (främsta orsaken till att vi bokade just detta hotell)
Vilken besvikelse, dåligt bemötande,ingen visade oss till poolerna, ingen information om den frukt som fanns till spa-gästerna och framför allt det varma vattnet i poolerna!
När vi pratade med SPA-personalen om att vi ville ha SPA-avgiften tillbaka p.g.a. att det endast fanns varmt vatten i poolerna fick vi till svar att de inte är pooltekniker, att poolernas temperatur finns att läsa på hemsidan (vilket är lögn) och att man upplyser om temperaturen när man bokar rum per telefon (vi bokade via nätet)
Det blev en kall dusch på rummet!

Tack och lov räddades dagen av att kvällens middag och servicen i restaurangen var helt underbar. En stor eloge till alla som arbetar i restaurangen!

Ewa i Östersund

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
2  Tack Ewa S
Omdömet skrevs 26 juli 2018

Bara att bo ovanför Sunsvall är en upplevelse. Hotellet är modern , rent och rymligt med flera aktiviteter. Dubbelrummen har bra storlek. Frukosten var av mycket god klass. Men varför sitter toarullen alltid bakom ryggen? . Badrummet-toaletten var inte direkt rymlig. Sängarna mycket sköna. Prova gärna restaurangen , vi tog löjrom till förrätt och röding till varmrätt - toppengott. Enda nackdelen är väl om man vill gå ut på staden en kväll, då är det stort avstånd. Vet ej om det går bussar. I övrigt toppenbetyg

Tips för att välja rum: Får du ett rum åt öster så har du bara en husvägg att titta på. Begär mot framsidan eller mot staden
  • Bodde här: juli 2018, reste som ett par
1  Tack JasBab
Patrik A, Hotelldirektör på Hotell Södra Berget, svarade på det här omdömetSvarade 15 augusti 2018

Hej
Skoja att höra. Hoppas vi kan se Er som vår gäst snart igen.
Välkommen åter!
/Patrik Attini

Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Frukost var bra.
Mat i strikeclub va sådär.
Dock fin behandling av barn, omtänksamma.

När man kommer till hotell och ser lobbyn tänker man det är ett fint hotell.
Men är tydligen halvt renoverat så är rätt slitet och tydligen rätt ojämt med hur rum ser ut.
Ingen AC och rum var som bastu.
Fick en fläkt men hjälpte knappt i den värmen.
Inte superlyxigt och semester att inte ens kunna sova i ett rum man betalar 900 kr per natt för.

Nämnde det för receptionen men var måttligt intresserad.
Om man kikar tillbaka här i kommentarer har de flesta påpekat det.
De är inte speciellt serviceminded,när det egentligen är det enda de borde fokusera på.

Ser art ägare brukar svara på kommentarer här men frågan är om det händer något.
Man kan inte ha sånt ansikte utåt på ett hotell för då blir det intrycket av hotellet.
Utbilda dem tror jag kan vara en idé.

Checkade ut en natt tidigare för det gick inte vara i rummet då vi också hade en 18 månaders unge med oss.
Hon kommentera det knappt och tog glatt betalt för alla nätter ändå.
Tur att nån var glad.
Skärpning.

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
2  Tack annatV2778CC
Omdömet skrevs 22 juli 2018 från mobil enhet

Har bott här ett flertal gånger tidigare o varit nöjd o rekommenderat detta hotell för många denna gången bokade vi en svit med utsikt över vattnet när vi skulle fira bröllopsdag ett år innan vi anlände. När vi kommer dit får vi en mörk svit mot skogen efter att disskutera med personal en låång stund så blev vi tvungna att sova en natt i den o vänta till kl 15 dan efter till nya sviten.otrevlig personal på alla sätt ingen bra servicetänk alls. Blev strömlöst i hela hotellet på natten ingen extraaggregat fanns så där försvann ännu mer tid på våran bröllopsdag. Vi kommer ALDRIG nånsin boka detta hotell igen bara bortkastade pengar.

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
1  Tack Annelie E
Patrik A, Hotelldirektör på Hotell Södra Berget, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2018

Hej
Ja, Vi fick strömavbrott och även halva Sundsvall råkade ut för strömavbrott. Men som tur va så kom det tillbaka sent på kvällen och vi kunde få igång hotellet under natten som var. Något extraaggregat finns inte att uppbringa som skulle klara att driva ett helt hotell. Det tror jag säkert ni förstår. Tyvärr kan vi som alla andra inte hindra ett srömavbrott som är så allvarligt att det släcks ner en stor del utav en stad. Det viktigast för oss var att hantera säkerheten för alla våra gäster när sånt inträffar. Åskan som slog ut allt för oss samt vi beklagar över det inträffade.
/Patrik Attini

Omdömet skrevs 19 juli 2018 från mobil enhet

Vi fick ett otroligt gammalt och omodernt rum som kändes ofräscht. Pga detta hittade vi hela tiden på andra saker under vår helg i Sundsvall fast vi hade planerat familjemys på rummet.

Vi åt frukost i matsalen och det var inte roligt. Det fanns knappt nån barnstol och de som fanns hade samma fläckar dag 1 och 2. Jag värmde gröt i micron och även den var lika äcklig på insidan dag 1 och 2. Så otroligt ofräscht! Man kan ju undra hur köket ser ut på en sån restaurang.

Det som gör att vi ändå kan tänka oss att komma tillbaka är att det i samma hus finns något som heter strike club. Där kan man bowla, leka fångarna på fortet etc. Dock hade personalen på hotellet ingen aning om strike clubs öppettider eller vad de erbjöd vilket kändes väldigt märkligt.

Bodde här: april 2018, reste med familjen
Tack fredrik v