Spara
Intressant område

Omdömet skrevs 2 oktober 2018
SwedenMarian
sweden
Bra ställe for konferenser med god mat

Omdömet skrevs 27 juli 2018
himemiya
Lund, Sverige
Läs alla 10 omdömen

Omdömet skrevs 27 december 2018

Den här anläggningen är ju numera vida känd för svenska folket. I varje fall för dem som tittar på TV-programmet Sveriges Mästerkock, som har för vana att starta upp sina slutliga uttagningar till tävlingen på denna anrika plats. Teater, musik och allehanda mässor är ju vardagsmat här sedan åtskilliga år. Ett och annat sportevenemang får också trängas här med festivaler. Anläggning måste enligt min bedömning klassas som ett av de bästa kulturområdena i landet och lockar storpublik till Gävle vid åtskilliga tillfällen under året.

Datum för upplevelsen: oktober 2018
1  Tack Longbeach256
Omdömet skrevs 2 oktober 2018

Gasklockorna har renoverats. Från att ha försörjt staden med gas har de blivit kulturområde, Man har spelat teater där. En gång fick man gå mellan "klöckorna" för de olika akterna.
Tredagars rockgala sommartid. Utställningar förekommer.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
2  Tack SwedenMarian
Omdömet skrevs 27 juli 2018

Ett fint ställe med flera lokaler för underhållning och mat. Vi var på konferens och åt trerätters- god mat! Fräscha toaletter. Det enda som var dåligt var att det tog väldigt lång tid mellan rätterna, så när vi väl fick in kaffet och efterrätten var klockan nästan halv elva på kvällen och det är lite sent för kaffe...

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack himemiya
Omdömet skrevs 22 december 2017

Den årliga hantveksmässan är alltid intressant att på. Den här gången var smiderier det mest intressanta för mig.

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack Skodoktorn
Omdömet skrevs 15 mars 2017 från mobil enhet

Mycket fina lokaliteter för större sällskap och som ger variationsmöjligheter med scen, bar och långbord.

2 gasklockor, en större.

Bra kök, som lagar högklassig mat.

Datum för upplevelsen: mars 2017
Tack Pär I