Sveriges Fängelsemuseum
Öppet i dag: Stängt
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Minisemester

Intressant och bra ordnat med mycket bra inläst berättelse. Spännande historia. Mycket trevlig ... läs mer

Omdömet skrevs 23 juli 2020
Global428926
Museum

Omdömet skrevs 22 juli 2020
34lottal
från mobil enhet
Läs alla 132 omdömen

Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Intressant utställning och innehåll men lokalerna är av självklar orsak väldigt trånga och blev mycket köbildning. Personalen gjorde sitt bästa för att portionera ut folk men man borde släppt in färre och instruerat besökare att hålla avståndet då många inte klarar detta.

I övrigt en intressant utställning och kul att det finns bevarat!

3  Tack 742fredrikk
Desiree K, Chef på Sveriges Fängelsemuseum, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2020

Tack för ditt omdöme och din feedback, som vi tar till oss! Vi har haft några dagar med riktigt många besökare och arbetar kontinuerligt med att försöka förbättra vårt arbete med att minska köbildning och se till att våra besökare kan hålla avstånd. Vi beklagar att du råkade komma en av de dagar då vi hade som mest besökare och att din upplevelse av museet därmed inte blev så bra som den hade kunnat blivit en lugnare dag.

Omdömet skrevs 23 juli 2020

Intressant och bra ordnat med mycket bra inläst berättelse. Spännande historia. Mycket trevlig personal.

Tack Global428926

Stort tack för ditt omdöme!

Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Intressant och välordnat. Trevlig personal som på ett jättebra sätt såg till att alla fick sin tid och avstånd till andra , då vi var här i Corona tider.

Tack 34lottal

Det gör oss glada att höra! Stort tack för ditt omdöme!

Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Klart intressant och lärorikt som vi verkligen rekommendera alla att besöka. I dagens Corona tider så kanske det vart lite långdraget med lite väl intresserad personer före i kön. Med är man i Gävle och har 1-1,5 timme över så gör ett besök.

1  Tack jonaslanden73

Stort tack för ditt omdöme, men tråkigt att tiden i kön blev lite långdragen. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra så att museibesöket ska gå smidigare, även de dagar då vi har mycket besökare. Tack för ditt tålamod!

Desirée Kjellberg museichef Sveriges Fängelsemuseum

Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

Detta är ett måste att besöka enligt mig. Så otroligt intressant att få lära sig historien kring detta med fängelse. Och om hur det var förr. Så mycket otäckt men otroligt intressant. Jag tycker alla borde se detta.

2  Tack 166ulrikag

Tack för ditt omdöme! Vi håller helt med, vi tycker att alla borde ta del av denna historia!