“Underbar mat”

Matildas Kvarterskog
Rankad som nr 1 av 171 Restauranger i Gävle
Omdömet skrevs 22 september 2020

Stannade några nätter i Gävle och besökte då den omtalade kvarterskrogen Matildas.
En fantastisk matupplevelse utöver det vanliga.
Vi åt kött och fisk och det var bara så himla gott. Vinet till passade verkligen till maten. Krogens egna öl, ett måste om man gillar öl. Personalen suverän.
Nästa gång vi kommer till Gävle återkommer vi

Tack LiEd137

Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Väldigt god mat, trevlig stämning, fin uppläggning, bra service och prisvärt. Vi var 4 killar som åt tvårätters med två flaskor bra vin och några drinkar samt god egen producerad öl. Alla rätter var vällagade med omsorg.

Datum för besöket: september 2020
Tack carlVest
Omdömet skrevs 9 september 2020 från mobil enhet

Sjukt bra restaurang med proffsig service och en grymt bra meny och vinlista
Vi åt gris sida och tournedos allt var kanon extra plus till potatis purén

Datum för besöket: juli 2020
Tack ruddammen
Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

På besök i Gävle valde vi att äta middag på Matildas, detta eftersom restaurangen har fina omdömen.

Vi hade bokat i förväg men fick ändå vänta en liten stund så vi satte oss på uteserveringen.

Väl till bords började vi med varsitt glas champagne och beställde vad vi skulle äta till middag.

Jag åt isade primörer vilket var väldigt gott. Mitt sällskap laxtartar vilken också höll god kvalité.

Till varmrätt åt vi knaprig gårdsgris och det var en gastronomisk upplevelse - så gott! Servitören berättade hur grisen tillagas och att det var en av restaurangens äldsta rätter. Vi förstår varför, mycket gott!

Personalen var väldigt vänlig men tyvärr var väntan mellan rätterna för lång och det hela kändes lite ”haltande”. Likaså var inte personalen helt observanta, vi erbjöds inte påfyllning av dryck och tomma glas plockades inte bort. Detta drog tyvärr ner helhetsomdömet.

Summerat så levererade Matildas mycket god mat av hög kvalitet och hade serveringen varit lite mer ”på tårna” hade betyget blivit högre!

Vi ger Matildas 4 av 5 gårdsgrisar och rekommenderar den som besöker Gävle ett besök.

Tack sthlminmyheart
Omdömet skrevs 18 augusti 2020

På två dagars besök i Gävle läste vi oss till var man kunde äta den godaste maten, förmodligen på Elite Grand Hotel och på Matildas kvarterskrog. Vi provade båda, och båda överträffade nog våra förväntningar. Det blev också ett trevligt miljöbyte från kväll till kväll, från det anrika hotellets matsal med utsikt över ån till denna kvartersrestaurang på en sidogata, med servering utomhus, med bra skydd mot solen denna varma sommarkväll. På Matildas åt vi torskrygg med delikata tillbehör och en efterrätt baserad på lokalt odlad rabarber. Servicen var lågmält vänlig och perfekt, inklusive rekommendation om passande vin.

Tack Patrick B

Resenärer som tittade på Matildas Kvarterskog tittade också på

Gävle, Gävleborgs län

Besökt Matildas Kvarterskog? Berätta vad du tyckte!