“Så trevligt och väldigt gott”

Public Pub & Restaurang
Rankad som nr 7 av 69 Restauranger i Örnsköldsvik
Beskrivning: Public Pub och restaurang är en modern småstadskrog belägen i centrala Örnsköldsvik med närhet till butiker såväl som till hamnen Vår restaurang serverar egen tillverkade maträtter inspirerade av det internationella köket och förutom våra klassiker så förnyas vår meny regelbundet utifrån säsong. Vi ser gärna att lokala råvaror och specialiteter utvecklas. Vi har en samtalsvänlig atmosfär i vår lokal. Inga spelmaskiner och tv apparater eftersom vi anser att detta stör våra gäster och upplevelsen av god mat i god miljö.

En väldigt positivt upplevelse. Familjärt, välkomnande och väldigt god middag. Pasta till förrätt som anpassades till lagom storlek. Så god. Lamm till varmrätt även om det var lite mer stekt än vad jag önskat så smakade det bra med ett gott vin till. Vi var väldigt nöjda och glada när vi lämnade den lilla restaurangen.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Catarina D

Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Bra läge men maten var inte alls på topp. Rödingen serverades med en troligen köpt hollandaise. Potatisduchessen mycket torr. Citrongelen för sur och en morotsröra som smakade mest socker. Serveringspersonalen verkade helt okunnig kring viner och flera av vinerna var slut. Hjortronen till desserten var inte varma som de skulle vara och dessutom för osockrade och steniga.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Asa_Hornsten
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Vi åt en fantastisk god trerätters middag.
Förrätten med gravad oxfilé och varmrätten med röding var fantastisk. Bemötandet var varmt och proffsigt. Public gav en exklusiv upplevelse
utan snobbighet.

Datum för besöket: juli 2020
Tack Kerstin B
Omdömet skrevs 23 februari 2020 från mobil enhet

Har ätit här många gånger tidigare och upplevde samma sak även denna gång. Trevligt välkomnade mottagande när vi kommer men när dom väl har satt oss gäster vid bordet så börjar denna väntan på att först få beställa något att dricka ca 30 minuter och sen också ta vår matbeställning.
Upplever en rätt trött attityd hos vår servitris som vi hade, glömmer bort att komma tillbaka efter att hon skulle höra med dom i köket om det gick att ordna att få en rätt i menyn mjölkproteinfri, hade inte slutfört vår beställning.
Maten är helt okej, men tyvärr så kommer vi att välja något annat ställe att äta middag på nästkommande besök här i Övik.
Upplever att dom vill vara en bättre restaurang men att det finns oerhört mycket att jobba på när det kommer till service till gästerna.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack jeader
Omdömet skrevs 7 december 2019

Jag och maken har ätit middag, han en hangersteak och jag en burgare. Burgaren var en aning torr och hade förmodligen smakat bättre med rödlök istället för gul men annars ok, däremot så var desserten under all kritik, det tog ca 15 minuter innan maken fick sin efter att jag fått min...

Datum för besöket: december 2019
Tack 590zandran

Resenärer som tittade på Public Pub & Restaurang tittade också på

Örnsköldsvik, Örnsköldsviks kommun

Besökt Public Pub & Restaurang? Berätta vad du tyckte!