Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
louisenberg
Uppsala, Sverige

Jättefint, rekommenderas

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 21 juli 2023
Jättefint på utsidan och insidan. Trevlig personal i receptionen. Jättebra frukost men tog slut alldeles för ofta, inte tillräckligt bra snurr på påfyllningen. (Bodde 1,5 vecka och det var samma sak varje dag.) Efter att ha provat andra hotell i Umeå kommer jag inte välja annat än Mimer igen.
Datum för vistelsen: juni 2023
Resetyp: Reste i arbetet
5,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
995 kr
    670 kr
4.2 km från Elite Hotel Mimer
Visa fler hotell i Umeå
Omdömet skrevs 9 juli 2023 från mobil enhet

Andra gången som vi bor på detta hotell. Vi var inte nöjda den första gången, men då var det nyöppnat, så man fick ha lite förståelse för att inte allt fungerade. Men nu, flera år senare så borde de slipat till skavankerna. Men icke. Vi kom ca 40 minuter innan kl 15.00. Vi frågade om vi kunde checka in. Men nej. Kl 15.00 gäller, ingen koll om rummet var ledigt. Parkering fanns, men extremt dyr, 110 kr per natt, på gruset utanför hotellet. Frukosten var rörig. Bacon var stekfläsk. Äggröra kall och osaltad. Kaffet svagt. Dessutom tog mycket av frukosten slut och påfyllningen dröjde. Alla kaffekoppar var spruckna. Vi väljer ett annat hotell nästa gång.

Datum för vistelsen: juli 2023
Tack Mats M
Omdömet skrevs 9 juli 2023 från mobil enhet

Vi har varit på genomresa och då bokat detta hotell. Det är inte första gången och ej heller den sista.

Vi är utomordentligt nöjda med vår vistelse. Rummet (på 4:e våningen ) var fräschingar och snyggt. Fönstret förvisso en bit upp, men det gick att titta ut.

Frukosten helt suverän. Dör fanns allt man kunde önska. (T o m små plättar med sylt och vispgrädde).

Mycket trevlig och serviceinriktad personal. (Jag hade glömt en sak på rummet, men den lokaliserade man och jag kunde hämta upp den några dagar senare på tillbakavägen). Jag läser bland omdömena att en del blir dåligt bemötta och funderar litet över hur de själva då beter sig????

Att skriva rekommendationer på TripAdvisor innebär ju inte att vara radda upp alla fel. Man ska ju göra en helhetsbedömning av allt -både bra och dåligt.

För mig är det lätt att rekommendera hotellet.

Datum för vistelsen: juli 2023
Tack Travel16049661207
Omdömet skrevs 31 mars 2023 från mobil enhet

Negativt:
-Slitet och fläckigt både på väggar och säng i rummet.
-Inte rent överallt i rummet.
-Maten i restaurangen når inte upp till sitt pris.
-Liten parkering.
-Parkeringen ej snöröjd.
-Pulver-äggröra till frukost!

Positivt:
Trevlig byggnad och fina allmänytor rent arkitektoniskt.

Datum för vistelsen: mars 2023
Tack johanogb
Omdömet skrevs 27 mars 2023

Oväntat dåligt för ett Elite-hotell. Fläckiga lakan, kallt på rummet, Dammigt. Frukostpersonalen snäsig och hade dålig rutin för att fylla på, vi fick vänta i två omgångar på kaffet och stå i kö för att vänta på påfyllning av flera buffefat. Man började dessutom plocka bort delar av frukosten väldigt tidigt vilket kändes stressande.

Datum för vistelsen: mars 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack susanneskogman
Omdömet skrevs 30 januari 2023

Hotell mimer har ett bra läge för att hitta på saker inne i Umeå. De har trevlig personal.
Frukosten är helt ok.
Städningen va hemsk, trevlig städpersonal men vi hade 2 rum och bägge rummen va smutsiga, dammiga och i duschen va klinkerplattor spruckna på golvet så skar mig i foten.

Datum för vistelsen: januari 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden