“Jättefint hotell i mysig byggnad med utmärkt restaurang.”
Omdöme om Elite Hotel Mimer

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Elite Hotel Mimer
Rankad som nummer 4 av 15 hotell i Umeå
Omdömet skrevs januari 8 2017

Jag bodde tre nätter på Mimer i runt trettonhelgen -17 och är nöjd eller mycket nöjd med det mesta. Personalen verkar trivas och har en trevlig ton mot såväl gäster som varandra. Upplever att alla jag hade kontakt med förstår vad det är som gör att de, och kanske fler så småningom, kan få lön från hotellet. Receptions-, städ- och frukostpersonalen, alla var mycket vänliga och ödmjuka.
Jag åt middag med en gäst en kväll och vi blev mycket nöjda med den mat vi serverades. Bra med halvportioner, fick oss att prova mer. Bra ljudnivå, tänkte inte på att det satt andra gäster en meter ifrån oss. Vänlig, men för kvällen något charmigt förvirrad, serveringspersonal (inte alla). Trevlig samtal med "köket" efter måltiden.
Rummet var litet men funktionellt (enkel #128). Gym/relax är fräscht med extra plus för två bastuvarianter. Saknade dock en TV vid cykling samt desinficerande spray att torka av redskap med.
Anledningen till att jag "bara" ger betyget "4" var bristen på wififunktionalitet. Jag anlände en torsdag kväll, fick ej igång wifin trots receptionsbesök med försök till hjälp. Dock fick jag omgående igång anslutning till Umeå Stadsbussar. Dessvärre står de ju dock inte stilla, varför det blev två minuter då och då. På fredagen mixtrade jag med mina brandväggar (har aldrig tidigare behövts, ca 60 hotellnätter runt om i Sverige -16) och fick igång anslutning efter ca en timme. På lördagesmorgonen var jag utloggad och kom inte in igen (förutom på bussnätverket). Efter lunch gick jag till receptionen och blev då inloggad på det interna, slutna, nätverket. Detta fungerade sedan vistelsen ut. JAg var då på väg att checka ut för att hitta ett annat boendealternativ.
Jag kan naturligtvis inte garantera att felet inte låg i min utrustning. Men receptionspersonalen nämnde samtidigt att andra gäster haft liknande problem.
Nu ska inte detta ta över helt, vistelsen på Mimer var, i övrigt väldigt behaglig och trevlig med utmärkt frukost och middag!

Bodde här: Januari 2017
Tack 907bengte
Sara J, Hotelldirektör på Elite Hotel Mimer, svarade på det här omdömetSvarade januari 9 2017

Hej Bengt,
Tack för att du skriver och som jag sagt i vår andra kontakt ska vi utreda problematiken med wifi på hotellet. Det ska, och måste fungera - vi vet hur viktigt det är.
Tack snälla för att du gett oss så konstruktiv feedback - det hjälper oss i arbetet framåt.
Jag hoppas att vi får välkomna dig tillbaka till oss snart igen.
Hälsningar

Omdömet skrevs december 19 2016 från mobil enhet

Ett trevligt hotell! Vi bodde längst upp och stördes inte av musikunderhållningen våningen under. Rent och fint rum men tyvärr satt fönstret högt upp så ingen utsikt.
Härlig frukost, kan förstå att den upplevs lite lite spretigt upplagd men efter ett varv förstår man logiken. Skulle önska en mysigare hotellfoajé då jag upplever den kal,kalloch inte speciellt mysig. Saknade oxå att det inte fanns en kopp kaffe/the att hämta på kvällen.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack Annchristin H
Sara J, Hotelldirektör på Elite Hotel Mimer, svarade på det här omdömetSvarade december 21 2016

Hej,
Tack så mycket för din feedback och för att du tog dig tid att skriva till oss.
Vi ska helt klart fundera på vad mer vi kan göra i lobbyn för att få den att kännas än mer mysig och härlig att vara i.
Jag hoppas att ni får en fin jul och varmt välkomna tillbaka till oss.
Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs december 13 2016

Ett lyxigt och modernt hotel. Otroligt serviceinriktad och trevlig personal. Rum och allmänna faciliteter var tipp topp. Restaurangen höll hög standard bade på mat och dryck. Hit kommer vi att återvända inom kort!!

• Bodde här: December 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack 334pernillab
Sara J, Hotelldirektör på Elite Hotel Mimer, svarade på det här omdömetSvarade december 16 2016

Hej,
Tusen tack för fina ord och ett starkt betyg.
Det gör mig både glad och stolt över att vi lyckats överträffa era förväntningar.
Varmt välkomna tillbaka!
Hälsningar

Omdömet skrevs december 11 2016 från mobil enhet

Jag och min fru bodde en helg på Elite hotell Mimer. Det var en födelsedags helg med besök på teater mm. Hotellet är jättefint och bra beläget, mycket fräsch och god frukost men tyvärr är servicen inte så bra som den borde. Städningen av rummen förväntar i alla fall jag mig att den borde vara gjord före klockan 17 en lördag. Vill man ha eftermiddag /tidig kväll till lite återhämtning, vila mm. så känns det inte så avslappnat att behöva vänta på att städet ska komma. När man påtalar detta blev det mest en axelryckning från personalen i receptionen. Andra hotell jag bott på och som missat i service brukar generellt erbjuda någon form av ursäkt och kompensation.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack Jens H

Hej,
Tack för att du skriver och vad roligt att du tycker om hotellet.
Vad tråkigt att du upplevde oss på det sättet - jag ska genast kika på städtiderna och hoppas att vi nästa gång kan överraska med en ännu bättre upplevelse.
Vänligen,

Omdömet skrevs december 5 2016

Det var lite kallt på rummet och i allmänna utrymmen, vi bodde på första våningen och det hade varit bra om rummen var bättre ljudisolerande. Då det var festligheter utanför och personer som var glada i hatten. Personalen var väldigt trevlig, tillmötesgående, och frukostbuffén var verkligen en hit. Rummen och de allmänna utrymmen ah har otroligt hög standard och det är väldigt fräscht och fint överallt, jag kan rekommendera alla att åka hit!

• Bodde här: November 2016, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack Linda K

Hej,
Tack snälla för dina fina ord och ett härligt betyg till oss.
Vi har ett gammalt hus som tar lite tid att ställa om sig när vi har väderomslag så jag hoppas också att vi kan ha lite varmare inomhus nästa gång du kommer på besök.
Varmt välkommen tillbaka till oss och om det inte sker innan jul så önskar jag en god sådan!
Vänliga hälsningar
Sara

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Umeåhotell
0.4 km bort
First Hotel Dragonen
Nr 9 av 15 i Umeå
72 omdömen
Visa priser

Besökt Elite Hotel Mimer? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Elite Hotel Mimer

Adress: Kungsgatan 75, Umeå 903 26, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västerbottens län > Umeå
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 4 av 15 hotell i Umeå
Prisklass: 958 kr - 1 778 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Elite Hotel Mimer 4*
Antal rum: 139
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, HRS, Ebookers, TripOnline SA, Hotel.de, Agoda och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Elite Hotel Mimer. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?