Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Jättefint hotell i mysig byggnad med utmärkt restaurang.” 4 av 5 bubblor
Omdöme om Elite Hotel Mimer

Bästa priser för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 1 sida till!
Elite Hotel Mimer
Rankad som nummer 5 av 15 hotell i Umeå
Höllviken
4 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
“Jättefint hotell i mysig byggnad med utmärkt restaurang.”
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Jag bodde tre nätter på Mimer i runt trettonhelgen -17 och är nöjd eller mycket nöjd med det mesta. Personalen verkar trivas och har en trevlig ton mot såväl gäster som varandra. Upplever att alla jag hade kontakt med förstår vad det är som gör att de, och kanske fler så småningom, kan få lön från hotellet. Receptions-, städ- och frukostpersonalen, alla var mycket vänliga och ödmjuka.
Jag åt middag med en gäst en kväll och vi blev mycket nöjda med den mat vi serverades. Bra med halvportioner, fick oss att prova mer. Bra ljudnivå, tänkte inte på att det satt andra gäster en meter ifrån oss. Vänlig, men för kvällen något charmigt förvirrad, serveringspersonal (inte alla). Trevlig samtal med "köket" efter måltiden.
Rummet var litet men funktionellt (enkel #128). Gym/relax är fräscht med extra plus för två bastuvarianter. Saknade dock en TV vid cykling samt desinficerande spray att torka av redskap med.
Anledningen till att jag "bara" ger betyget "4" var bristen på wififunktionalitet. Jag anlände en torsdag kväll, fick ej igång wifin trots receptionsbesök med försök till hjälp. Dock fick jag omgående igång anslutning till Umeå Stadsbussar. Dessvärre står de ju dock inte stilla, varför det blev två minuter då och då. På fredagen mixtrade jag med mina brandväggar (har aldrig tidigare behövts, ca 60 hotellnätter runt om i Sverige -16) och fick igång anslutning efter ca en timme. På lördagesmorgonen var jag utloggad och kom inte in igen (förutom på bussnätverket). Efter lunch gick jag till receptionen och blev då inloggad på det interna, slutna, nätverket. Detta fungerade sedan vistelsen ut. JAg var då på väg att checka ut för att hitta ett annat boendealternativ.
Jag kan naturligtvis inte garantera att felet inte låg i min utrustning. Men receptionspersonalen nämnde samtidigt att andra gäster haft liknande problem.
Nu ska inte detta ta över helt, vistelsen på Mimer var, i övrigt väldigt behaglig och trevlig med utmärkt frukost och middag!

Bodde där i Januari 2017
Tack 907bengte
Sara J, Hotelldirektör på Elite Hotel Mimer, svarade på det här omdömet, för 1 vecka sedan
Hej Bengt,
Tack för att du skriver och som jag sagt i vår andra kontakt ska vi utreda problematiken med wifi på hotellet. Det ska, och måste fungera - vi vet hur viktigt det är.
Tack snälla för att du gett oss så konstruktiv feedback - det hjälper oss i arbetet framåt.
Jag hoppas att vi får välkomna dig tillbaka till oss snart igen.

97 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 bubblor
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (2)
Datum | Betyg
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
3 omdömen om hotell
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 4 veckor sedan från mobil enhet

Ett trevligt hotell! Vi bodde längst upp och stördes inte av musikunderhållningen våningen under. Rent och fint rum men tyvärr satt fönstret högt upp så ingen utsikt.
Härlig frukost, kan förstå att den upplevs lite lite spretigt upplagd men efter ett varv förstår man logiken. Skulle önska en mysigare hotellfoajé då jag upplever den kal,kalloch inte speciellt mysig. Saknade oxå att det inte fanns en kopp kaffe/the att hämta på kvällen.

Bodde där i December 2016, reste som ett par
Tack Annchristin H
Sara J, Hotelldirektör på Elite Hotel Mimer, svarade på det här omdömet, för 4 veckor sedan
Hej,
Tack så mycket för din feedback och för att du tog dig tid att skriva till oss.
Vi ska helt klart fundera på vad mer vi kan göra i lobbyn för att få den att kännas än mer mysig och härlig att vara i.
Jag hoppas att ni får en fin jul och varmt välkomna tillbaka till oss.
Umeå, Sverige
1 omdöme
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 13 2016

Ett lyxigt och modernt hotel. Otroligt serviceinriktad och trevlig personal. Rum och allmänna faciliteter var tipp topp. Restaurangen höll hög standard bade på mat och dryck. Hit kommer vi att återvända inom kort!!

• Bodde där i December 2016, reste som ett par

Tack 334pernillab
Sara J, Hotelldirektör på Elite Hotel Mimer, svarade på det här omdömet, december 16 2016
Hej,
Tusen tack för fina ord och ett starkt betyg.
Det gör mig både glad och stolt över att vi lyckats överträffa era förväntningar.
Varmt välkomna tillbaka!
5 omdömen
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 11 2016 från mobil enhet

Jag och min fru bodde en helg på Elite hotell Mimer. Det var en födelsedags helg med besök på teater mm. Hotellet är jättefint och bra beläget, mycket fräsch och god frukost men tyvärr är servicen inte så bra som den borde. Städningen av rummen förväntar i alla fall jag mig att den borde vara gjord före klockan 17 en lördag. Vill man ha eftermiddag /tidig kväll till lite återhämtning, vila mm. så känns det inte så avslappnat att behöva vänta på att städet ska komma. När man påtalar detta blev det mest en axelryckning från personalen i receptionen. Andra hotell jag bott på och som missat i service brukar generellt erbjuda någon form av ursäkt och kompensation.

Bodde där i December 2016, reste som ett par
Tack Jens H
Hej,
Tack för att du skriver och vad roligt att du tycker om hotellet.
Vad tråkigt att du upplevde oss på det sättet - jag ska genast kika på städtiderna och hoppas att vi nästa gång kan överraska med en ännu bättre upplevelse.
Vänligen,
Umeå
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 5 2016

Det var lite kallt på rummet och i allmänna utrymmen, vi bodde på första våningen och det hade varit bra om rummen var bättre ljudisolerande. Då det var festligheter utanför och personer som var glada i hatten. Personalen var väldigt trevlig, tillmötesgående, och frukostbuffén var verkligen en hit. Rummen och de allmänna utrymmen ah har otroligt hög standard och det är väldigt fräscht och fint överallt, jag kan rekommendera alla att åka hit!

• Bodde där i November 2016, reste med familjen
    • 3 av 5 bubblor

Tack Linda K
Hej,
Tack snälla för dina fina ord och ett härligt betyg till oss.
Vi har ett gammalt hus som tar lite tid att ställa om sig när vi har väderomslag så jag hoppas också att vi kan ha lite varmare inomhus nästa gång du kommer på besök.
Varmt välkommen tillbaka till oss och om det inte sker innan jul så önskar jag en god sådan!
Södertälje, Sverige
1 omdöme
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 2 2016

Mycket bra och prisvärt! Fint fräsch rum. Stort minus att inte kunna erbjuda något animaliskt kravmärkt till frukost. I dessa upplysta tider om djurens lidande innan de hamnar på vår tallrik borde alla hotell kunna erbjuda oss som tycker det är viktigt att värna djurhanteringen åtminstone en enda produkt.

• Bodde där i November 2016, reste i arbetet

Tack 766ulrikan
Hej,
Tack för att du tagit dig tid att skriva - vi tar med oss dina tankar kring frukosten som vi kontinuerligt utvecklar.
Jag hoppas att du snart vill komma och hälsa på oss igen.
Till dess önskar jag en fin december.
Stockholm, Sverige
2 omdömen
2 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 1 2016

I möte m receptionen får man känslan av att de är mkt stressad o upptagna , inget leende eller glada minner
Pratar så litet som möjligt ! Inte engagerad o absolut inte informativ alls
Man fick fråga / ta reda på själv när frukosten börjas/ slutas , finns det gym/ pool, wi-fi ....?

• Bodde där i November 2016, reste i arbetet
    • 3 av 5 bubblor

Tack 648leylas
Hej,
Till en början vill jag tacka för att du tog dig tid att skriva och ge oss din feedback.
Det är tråkigt att vi lyckades förmedla den bild du beskriver till dig som gäst - vi tar med oss det framåt. Det är tack vare alla er gäster som vi gör det vi gör och då ska vi ju naturligtvis alltid leverera en känsla av välkomnande.
Jag hoppas att du vill ge oss en chans igen nästa gång du är i Umeå och så passar jag på att önska en riktigt god jul och ett gott slut på 2016.
Örnsköldsvik, Sverige
57 omdömen
8 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 14 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 27 2016 från mobil enhet

Mycket fint hotell med bra läge, mitt i stan. Mysiga moderna rum, tysta rum, vi fick bo på bottenvåningen och hörde inget av ljudet från konserten på övervåningen. Dock var det en väldigt farlig takhöjd på väg ner i källaren, borde ha varit markerad då min man nästan slog huvudet där ett par gånger! Mycket god frukost, lite utspridd, men bra utbud och trevlig restaurang. Sköna sängar. Fanns bastu och gym i källaren. Något seg service i baren trots att det var flera som arbetade där. I det stora hela en trevlig vistelse. Skulle besöka igen.

Bodde där i November 2016, reste som ett par
Tack Tiinen
Hej,
Tack snälla för att du tagit dig tid och skriva till oss - jag blir glad och stolt över att ni trivdes så bra hos oss - det gläder mig och mina kollegor.
Vi ska se över taket på vägen ner och se om vi kan göra något åt markering.
Jag hoppas att vi ses snart igen, välkommen tillbaka till oss.
God jul och gott slut önskar jag er båda.
Härnösand, Sverige
34 omdömen
6 omdömen om hotell
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 19 2016

Den gamla skolan har renoverats och anpassats för att ge en skön och mysig känsla med klass. För den som en gång i tiden gått i skola här är känslan extra uppskattad då man får möjlighet att sova och njuta i en del av sin gamla kemisal. Fantastisk frukost och trevlig bar med utrymme för mingel i en miljö med murningsteknik som skön konst.

Tips för att välja rum: Som vanligt blir utsikten bättre högre upp.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i November 2016, reste med familjen
Tack Åke B
Hej Åke,
Vad trevligt att du tyckte om vad vi skapat i den gamla skolan. Vi är mycket stolta och ödmjuka inför den historia som inryms i vårt kära hotell.
Jag hoppas att ni vill komma tillbaka snart igen för att hälsa på oss.
Till dess passar jag på att önska dig en riktigt god jul och ett gott slut på ett fantastiskt 2016.
Varma hälsningar
38 omdömen
7 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 16 2016 från mobil enhet

Hotel mimer är ett nybyggt hotell Umeå. Det som är starkt just på detta hotellet är personalen i receptionen, dom gr hela hotellet. Restaurang personalen finns det dock lite att önska om.............
Rummen är stora och frächa

Bodde där i November 2016
Tack Mikael B
Hej Mikael,
Tack för att du tagit dig tiden för att skriva till oss.
Det är din och våra andra gästers feedback som är det verkliga kvittot på att vi gör ett bra jobb - sen kan vi alltid utvecklas och bli bättre och jag tar med mig dina tankar i det arbetet.
Jag hoppas att vi får möjligheten att välkomna dig tillbaka till oss inom kort.
Sara
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Umeåhotell
0.4 km bort
First Hotel Dragonen
Nr 8 av 15 i Umeå
3.5 av 5 bubblor 50 omdömen
Visa priser

Besökt Elite Hotel Mimer? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Elite Hotel Mimer

Verksamhet: Elite Hotel Mimer
Adress: Kungsgatan 75, Umeå 903 26, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västerbottens län > Umeå
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 5 av 15 hotell i Umeå
Prisklass (per natt): 831 kr - 1 688 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — Elite Hotel Mimer 4*
Antal rum: 139
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Hotel.de, Booking.com, HRS, Expedia och Agoda så att du tryggt kan boka med Elite Hotel Mimer. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?