“Lyckad båttur”

Restaurang Sjobris
Rankad som nr 33 av 199 Restauranger i Umeå
Middagsalternativ: Uteservering
Middagsalternativ: Uteservering

Åkte med båten igår 190629. Mycket god mat och en trevlig tur efter älven/rinneln. Mycket trevlig personal. Fantastiskt fint väder.

Tack Lars-Erik F

Omdömet skrevs 14 juni 2019

För att förhålla sig till aktuell status (sedan förra året) anser jag att det är lite varierande standard. Åt t ex. någon form av midsommarbuffé förra året och maten var mycket bra. Däremot var övrig service väldigt seg (notera att det som sagt var buffé), trots att det på sin höjd var halvfullt. Det tog ytterst lång tid att få måltidsdryck. Min svärfar beställde sedan en nubbe till maten, vilket tog en evighet att få..efter påminnelse...sedan mer väntan för att konstatera att typ alla vanliga snapsar var slut. Varav han tackade nej. Det tog ca 30 minuter att få 6 drycker serverade (2 öl och 4 läsk).

Igår (13 juni) var vi ut med jobbet (ca 15 personer) och åt middag. Den här gången var servicen absolut klockren, det går nog inte att utföra mycket bättre. Det var även en ytterst rimlig väntetid på maten, oavsett vad folk beställde. Själv beställde jag en toast skagen till förrätt som var fantastisk och entrecote till huvudrätt, vilket ofta kan vara lite riskfyllt eftersom det kan variera mellan underbart till segt och allmänt dåligt. Den här gånger blev det just underbart. Perfekt tillagat och fantastiskt gott. Övriga i sällskapet var också ytterst nöjda, med ett undantag för en som beställde hamburgare (såg i mina ögon gott ut) och tyckte att det var bara ok på sin höjd.

Tack KentB298
Omdömet skrevs 12 juni 2019 från mobil enhet

Detta var mitt första besök efter utbyggnaden och maten var mycket bra och det gick relativt snabbt trots att det var mycket folk.
Man erbjuder ett brett sortiment av goda viner och öl, även ganska många lokala ölsorter vilket är extra kul.
När det blev lite kyligt så slog dom igång infravärmarna vilket fick till följd att vi satt kvar och tog ytterligare ett glas vin.

Tack Doneri
Omdömet skrevs 5 juni 2019

Blandade åldrar på gästerna vilket är trevligt. Dock Svårt att hitta sittplats,- högljutt. Fick mat rätt så snabbt- men rätt så dyr mat ändå tycker jag. Goda drinkar dock!

Tack voyager38525911319
Omdömet skrevs 25 maj 2019 från mobil enhet

Uruselt!!!!! Kom dit en onsdag, Skulle äta middag kl var ca 19:40, beställde mat efter ca 30 min, fick vänta på maten i 1 timme & 10 min, maten var inte speciellt god & servicen var urusel. Inget att rekommendera

Datum för besöket: maj 2019
Tack 930carinaw

Resenärer som tittade på Restaurang Sjobris tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Restaurang Sjobris? Berätta vad du tyckte!