“Överraskande God soppa”

Rankad som nr 8 av 182 Restauranger i Umeå
Middagsalternativ: Avhämtning
Middagsalternativ: Avhämtning
Omdömet skrevs 24 mars 2017 från mobil enhet

Kvällens soppa var en thaiinspirerad linssoppa och det var en väl tilltagen portion. Len i konsistensen och försiktigt välkryddad. Till detta tillkom 2 frasiga vitlöksbröd som vi doppade i soppan och en mumsig vegetarisk wrap gjord på filodeg. Dessutom en god sallad med morot, matvete och svarta linser. Mycket över vad jag hade förväntat mig för 98 kr! Gott vin därtill, vänlig och bra servering. Vi blev jättemätta av den goda maten. Trevlig miljö med platser där du kan titta ut över centrumlivet när du äter. Bra utbud av god vegetarisk mat till ett bra pris. Maten var vackert presenterad. Min enda lilla anmärkning är att det skulle ha varit en aning mera av de goda kryddorna i soppan. Vi såg ej heller salt och peppar i lokalen. Bra ställe för lätta sunda måltider eller gofika. Vi kommer gärna tillbaka!

Tack per B

1923 av 131 omdömen

Omdömet skrevs 11 mars 2017 från mobil enhet

Gillar maten skarpt då det finns många nyttiga alternativ. Det är ganska trångt så man får vara beredd att sitta nära andra. Ofta fullt så för att vara på den säkra sidan behöver man vara ute i god tid. Snabb och bra service.

Tack 50annelij
Omdömet skrevs 5 mars 2017 från mobil enhet

I Umeå finns många bra lunchställe, men Rost är en verklig favorit. Mycket goda luncher, fantastiska smaker och alltid något nytt. Rekommenderas varmt! Ett litet minus att det är så svårt att få plats, men å andra sidan vittnar det om hur poppis stället är.

Tack tokahe
Omdömet skrevs 27 februari 2017

Jag tycker att rost har jäätegod mat och trevlig personal. Det är ett mysigt ställe där vegeterianer kan äta gott utan att känna att de måste nöja sig med go greens färdiga morotsbiffar eller någon torr quornfilé. Men när jag har varit där några gånger så känns det som att jag har provat allt eftersom menyn inte varieras så ofta. Det hade varit kanon att få en något mer säsongsvarierad meny.

Det är helt klart värt ett besök för att prova stans godaste vegetariska mat!

Tack maka0261
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 20 februari 2017

Trevligt ställe för en soppa eller smörgås. Trevliga människor trots att de är egentligen inte professionella. Svampsoppan jag åt var ganska smaklös.

Tack yves k

Resenärer som tittade på Rost Mat & Kaffe tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Rost Mat & Kaffe? Berätta vad du tyckte!