“Trött personal”

Lottas Krog & Pub
Rankad som nr 1 av 5 Smått och gott i Umeå
Kök: Pub
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: Lottas Krog & Pub kombinerar ett av norra Sveriges bästa kök med en lyxig och avslappnad engelsk pubmiljö. Vare sig du besöker Umeå för jobb eller nöje, kom in till Lottas för ett bra mål mat och vänlig personal.
Omdömet skrevs 25 juli 2020

Personal var inte särskilt välkomnande. Pizzan var inte äcklig men den var inte god heller. Rekommenderas inte..

Tack 157migm

Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Bra utbud på öl och man beställer och betalar allt i baren direkt. Jag tog entrecote som var bra. Tyvärr blir det kö för att beställa t.ex. en till öl och turordningen fungerade inte alls så jag nöjde mig med en. Det fungerar nog bättre om det är dåligt väder och uteserveringen är tom. Men det är en mysig pub med bättre mat än vad pubar brukar ha.

Tack Kassler66
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Väldigt fin pub/restaurang med fin och trevlig inredning. Hyfsat bra och snabb service. Beställde fish and chips och fick den största panerade fisken jag nånsin ätit - o den var jättegod. Pommes var lite mjuk o seg men det gillar jag ändå inte så gjorde lite. Med en fräsch ärtpure hade det blivit en stark 4. Bra urval både i mat o dryckesväg.

Tack TuristenN
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Påkostad inredning. Gamla vapen, böcker och massor annan kitsch. Alltid kul med lokala öl. Men personalen borde nog åka till Tyskland på studieresa, och lära sej hur man tappar upp skummande ölsorter. Krävs tålamod. Nu fick jag 32 cl Lotta-öl för 90 kr. Istället för 0,4L. Något tättsuttet på sina håll inne. Och kömarkeringarna ute var ofta mindre än 1 meter. Jag rekommenderar detta ställe främst för de redan har gott om antikroppar.

Tack Martez
Omdömet skrevs 11 juli 2020

Dit går man inte för att äta en gång till, grymt besviken på vad som serveras för det priset.
En i sällskapet beställde Carbonara. Det som serverades var torr spaghetti med lite ost, definitivt ej krämig och absolut inte värt 200 kr. En annan en Scnitzel som var så torr så den var oätlig, för 245 kr. Definitivt inte prisvärt något av detta.
Dessutom upplystes vi om att det var 45 minuters väntetid. Vi uppgav bordsnummer och sa särskilt till om att vi ville ha maten serverad samtidigt, vilket ändå inte skedde.
Vi var fyra i sällskapet och en person kompenserades med en efterrätt, vilket vi andra snopet bara fick åse.

Hit går man för att dricka öl eller vin, definitivt inte för att äta.

Tack annaO2175GL

Resenärer som tittade på Lottas Krog & Pub tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Lottas Krog & Pub? Berätta vad du tyckte!