Omdömet skrevs 18 juni 2019

Det är inget jättemysigt hotell och det ligger vid ett sjukhus. Men vi klagar verkligen inte. Personalen i receptionen var mycket trevlig. Och inte minst: Vi fick en mycket läcker middag i hotellrestaurangen till ett mycket förmånligt pris. Buffén hade ett stort utbud och torskryggen ... wow!.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack kristiansen66
Omdömet skrevs 18 oktober 2018 från mobil enhet

Samtliga hotell i Umeå var fullbokade, min kompis lyckades få sista rummet på en stor hotellkedja inne i stan.
Jag betalade över 1600 för ett rum på Björken, min kompis 300 kronor mindre för sitt hotell.

- det fanns ett ledigt rum.

- receptionisten var trevlig när jag checkade in.

- en flaska öl kostade under 60 kronor i receptionen.

- jag fick ett betydligt större rum än standardrummen, förmodligen för att alla andra rum var slutsålda.

MINUS
- Frukosten. Betalar man över 1600 för en natt på hotell i Umeå tycker jag man kan förvänta sig en bra frukost. Denna frukost osar skolbespisning. Bricka, portinsförpackat smör, ägg i engångs plastkoppar. Absolut inget välkomnade känsla vare sig från personal eller miljön och framförallt, ett utbud i buffén som var under all kritik för ett hotell i denna prisklass.

- smala sängar.

- badrummet, ett sladdrigt duschdraperi som jagar en i duschen. Både blandare i dusch och handfat var helt slut och svåra att reglera temperaturen på.

- gymmet. Väldigt litet, lokalen är inte anpassad för träning. Vill man få ner temperaturen eller få luft som går att andas ombeds man via en handskriven lapp att öppna ett litet fönster i kokvrån.
På golvet vid löpbandet står en liten bordsfläkt som förmodligen tros hjälpa att få luften att cirkulera. Skrattretande och sorgligt på en och samma gång.

- avsaknad av hjälpsamhet från personal. Som exempel frågade var gymmet låg. Blev pekad i rätt riktning, när jag väl var framme så behövdes en kod för att komma in..
Tillbaka i receptionen, hamnade återigen i incheckningkön, som slaviskt följs, gick ej att få ögonkontakt för att kunna snabb få koden till "gymmet".

- utbud av ölsorter i receptionen. Två att välja på. På riktiga hotell är det inte ovanligt att där finns bla. några lokalproducerade ölsorter att välja på.

- läget, kommer man som turist och vill se staden ligger detta hotell fel.

Finns det andra hotell lediga i Umeå hade jag rekommenderat att prova något av dom i så fall.

MINUS

Datum för vistelsen: oktober 2018
Restyp: Reste ensam
Tack RainbowCrew
Omdömet skrevs 14 september 2018

Ett enkelt boende men rummet var rent och snyggt, sängen bekväm, kylskåp fanns. Frukosten bestod av det man behövde för att bli mätt. Smidig in- och utcheckning. I receptionen kunde man köpa tidningar, godis, kaffe m.m.

Datum för vistelsen: september 2018
  • Restyp: Reste ensam
Tack Lindas7474
Omdömet skrevs 30 juli 2018

Rummet i sig är helt OK, aningens smal säng, dock sköna, plus för kylskåp på rummet. Dock ska man undvika detta hotell när det är så varmt som det är denna sommar då de saknar AC, faktiskt riktigt dåligt. Måste ju vara en fara för sjuka människor som är här som patienter. Frukosten helt OK även om man kan önska lite mer val när det gäller pålägg. Bra service av personalen

Datum för vistelsen: juli 2018
  • Restyp: Reste ensam
Tack Anders L
Omdömet skrevs 10 juli 2018

Övernattning p.g.a sjukhusbesök. Enkelt att hitta och fri parkering då det var en patientövernattning. Trevlig personal vid incheckning. Verkar finnas allt man kan behöva i receptionen, t.ex. tidningar, godis, enklare mat, kaffe o.s.v. Rummet/rummen är väldigt enkla men å andra sidan finns ju det man behöver. Inget att klaga på när det gäller rummet, lite sterilt kanske men verkade bra städat. Mycket skön säng, kanske en av de skönaste hotellsängar jag sovit i. Frukosten hade det man behövde för att bli mätt och klara sig till lunch. Kanske inte lika stor som man är van men den räckte. Utcheckningen gick lika smidigt som incheckningen och med en lika trevlig personal. Vill man ha lyx och flärd - välj ett annat hotell. Är det primära en natts mycket god sömn och en ok frukost innan ett sjukhusbesök är det ett klockrent boende.

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Brosabirger