Öppet i dag: 12:00 - 16:00
Höjdpunkter från omdömen
Wow!

Vilket ställe! Och vilka innehavare! Även för en gitarr-okunnig var det fantastiskt. Nördigt ... läs mer

Omdömet skrevs 8 mars 2024
SusannGerdin
Örebro, Sverige
Magisk samling gitarrer

Omdömet skrevs 19 juni 2023
larseL7142XC
Läs alla 311 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 19 juni 2023

Helt underbart museum med inte bara gitarrer utan även många vardagsföremål från 50 och 60-talet. Har förmånen att bo i Umeå så jag har besökt museet mer än 10 gånger och man upptäcker alltid något nytt.

Det är en fantastisk kulturskatt med en fascinerande historia som skapats i Umeå. Ett givet besöksmål för vänner som kommer på besök.

Datum för upplevelsen: maj 2023
1  Tack larseL7142XC
3uitars, Guest Relations Manager på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 10 juli 2023

Hej Lars - stort tack för din fina feedback. Vi arbetar ständigt med att utveckla samlingen och det glädjer oss att den rekvisita och föremål från vardagen som lyfts av dig får lite tender love and care. Välkommen åter när det passar dig. Best / GTM - guideteamet. x.

Omdömet skrevs 2 oktober 2022

Fantastiskt museum med utmärkt guidning.
Trevlig och kunnig (förstås) personal.
Förutom gitarrer visas även många andra saker relaterade till musikinstrument, artister, teknik, mm.

Läget är centralt och lättillgängligt, i Folkets Hus, Umeå.
P-hus och parkeringar i närheten.
Har bra utrymmen på ”vindsvåningen”.
Mycket bra presenterat med många roliga detaljer, inte bara gitarrer.
Boka visning och gå några varv till, efteråt.

Datum för upplevelsen: september 2022
2  Tack Per-ErikL
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 14 november 2022

Hej PE - stort tack för din utförliga och härliga feedback. Det värmer oss naturligtvis väldigt mycket - vi som arbetar med och i museet. Välkommen åter närhelst det passar dig. Best / Gitarrguiderna på museet. x.

Omdömet skrevs 30 juli 2022 från mobil enhet

Vilket museum så intressant och gå på den guidade visningen där får du höra många intressanta historier både om gitarrerna och kändisar . Kan verkligen rekommendera för både unga och äldre.

Tack Trip45986470674
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2022

Hej KM - så kul att läsa er fantastiskt fina recension av museet. Det värmer oss som arbetar med detta. Välkommen åter om - och när det passar. Best / GTM - guiderna. x.

Omdömet skrevs 22 juli 2022 från mobil enhet

Guidningen gör hela museet då det är historierna bakom och det personliga som verkligen fängslar. Mycket värt att besöka även för den som inte är gitarrnörd.

Tack ninag108
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2022

Hej Nina

Stort tack för din fina respons. Det värmer oss som arbetar i museet. Välkommen åter när det passar. Best / GTM guideteamet. x.

Omdömet skrevs 15 juli 2022

Mycket överraskande bra samling och utställning. Mycket vintage material från både Umeå och runt om i världen med olika typer av artister (inte bara gitarr relaterat). Värt inträdepriset enligt mig

Tack JaniceMiamee
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 18 juli 2022

Stort tack Janice för ditt fina omdöme, det värmer oss i teamet. Välkommen åter när det passar. Best / GTM - guiderna. x.