Öppet i dag: 12:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Wow!

Vilket ställe! Och vilka innehavare! Även för en gitarr-okunnig var det fantastiskt. Nördigt ... läs mer

Omdömet skrevs 8 mars 2024
SusannGerdin
Örebro, Sverige
Museum i världsklass

En fantastisk samling gitarrer och väldigt snyggt presenterat! Väl värt resan från Stockholm. Tack ... läs mer

Omdömet skrevs 10 juli 2023
Helena F
Läs alla 308 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 30 juli 2022 från mobil enhet

Vilket museum så intressant och gå på den guidade visningen där får du höra många intressanta historier både om gitarrerna och kändisar . Kan verkligen rekommendera för både unga och äldre.

Tack Trip45986470674
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2022

Hej KM - så kul att läsa er fantastiskt fina recension av museet. Det värmer oss som arbetar med detta. Välkommen åter om - och när det passar. Best / GTM - guiderna. x.

Omdömet skrevs 22 juli 2022 från mobil enhet

Guidningen gör hela museet då det är historierna bakom och det personliga som verkligen fängslar. Mycket värt att besöka även för den som inte är gitarrnörd.

Tack ninag108
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2022

Hej Nina

Stort tack för din fina respons. Det värmer oss som arbetar i museet. Välkommen åter när det passar. Best / GTM guideteamet. x.

Omdömet skrevs 15 juli 2022

Mycket överraskande bra samling och utställning. Mycket vintage material från både Umeå och runt om i världen med olika typer av artister (inte bara gitarr relaterat). Värt inträdepriset enligt mig

Tack JaniceMiamee
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 18 juli 2022

Stort tack Janice för ditt fina omdöme, det värmer oss i teamet. Välkommen åter när det passar. Best / GTM - guiderna. x.

Omdömet skrevs 23 juni 2022

Fantastisk guidning av Mickes dotter. En imponerande samling och guidningen ger mycket intressanta historier. Intressant även om man bara är normalt musikintresserad och ovärderligt för nördar!!!!!

Datum för upplevelsen: juni 2022
Tack malinj2020
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 23 juni 2022

Hej Malin - stort tack för ditt fina omdöme, det glädjer alla oss som lagt ner vår själ på att skapa ett intressant och unikt besöksmål. Dina ord betyder för oss mer än du tror. Best / Linn och hela guideteamet. x

Omdömet skrevs 2 maj 2022

Jag sätter högsta betyg eftersom jag hade turen att få en privat visning eftersom jag var ensam och det var väldigt lärorikt trots att mina kunskaper om musik och gitarrer är begränsad. Allt är snyggt och stiligt presenterat och det finns en museishop med bra utbud. Är du dessutom intresserad av gitarrer tror jag att det är en fullträff.

Om du INTE går på den guidade visningen och dessutom inte gillar gitarrer/musik tror jag inte att du gillar det lika mycket

Datum för upplevelsen: april 2022
Tack Sven Ö
3uitars, Informationsansvarig på Guitars the Museum, svarade på det här omdömetSvarade 29 maj 2022

Hej Sven - stort tack för ditt fina omdäme. Vi håller med, man ska absolut välja en guidad visning hos oss, det ger besöket så mycket mer. Det är därför vi erbjuder två guidade turer om dagen som ingår i entrépengen. Varmt välkommen åter närhelst det passar. Best / GTM - guideteamet. x.