Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Rekommenderas” 5 av 5 bubblor
Omdöme om Stora Hotellet Umeå

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 3 sidor till!
Stora Hotellet Umeå
Rankad som nummer 1 av 15 hotell i Umeå
Gävle
“Rekommenderas”
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Bra hotel med en annorlunda och trevlig inredning. Trevlig bar och en mycket god frukost med ett stort utbud. En servicevänlig personal och ett bra läge i stan, nära till allt utan att upplevas som störande.

• Bodde där i Januari 2017, reste med familjen

Tack mikolsson
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömet, för 4 dagar sedan
Hej mikolsson,
Stort tack för din recension av Stora Hotellet i Umeå. Det värmer att du haft en bra vistelse i vår sjömansinspirerade atmosfär och att du rekommenderar ett besök hos oss. Vad kul att du uppskattar frukosten som Gotthards Krog serverar och vårt centrala läge i Umeå.
Jag hoppas att du väljer att besöka oss och vårt sjömanshus snart igen.

469 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (17)
Datum | Betyg
31 omdömen
14 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

trevlig personal men hotellets koncept är fartyg så inredningen är mörk och rummet vi bodde i var lågt i tak med utsikt mot ett annat hus, som en liten kajuta. vilket inte var något för oss. Kan tänka mig att barnfamilj kan gilla det.

• 3 av 5 bubblor
    • 3 av 5 bubblor
Tack Mats P
Hej Mats P,
Tack för din recension av Stora Hotellet i Umeå. Jag hoppas att du hade en trevlig vistelse hos oss. Det värmer att du tycker att personalen är trevlig. Vi har precis som du skriver hämtat inspiration från de sju haven. Där sammet möter tjära. Våra 82 rum är fördelade mellan 6 rumskategorier med allt från våra vidskepelse rum på 13 kvadratmeter till vår svit, Frihet som är hela 89 kvadratmeter med utsikt över Rådhusparken.
Om vi får nöjet att välkomna dig tillbaka så tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig gärna att hitta ett rum som passar dig bättre.
Allt gott,
Norrfjärden, Sverige
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Stora hotellet i Umeå är ett väldigt trevligt och mysigt hotell som ligger mitt i stan.
Rummen är mörka, murriga, och helt fantastiska om man gillar ett romantiserat sjöfareri(tänk mer cthulhu/en världsomsegling under havet än utvandrarna).
Frukosten är otroligt bra och bjöd på goda bröd och ett bra urval av pålägg.

Tack 903mrf
Hej 903mrf,
Vad kul att läsa din recension av Stora Hotellet i Umeå, vårt sjömanshus. Inspirationen till inredredningen är som du säger hämtat från de sju haven och praktfulla salar som möts här på Stora Hotellet.
Det är Gotthards Krog som serverar vår frukost. De fokuserar på bra, lokala råvaror. Brödet är bakat på Kulturbageriet som ligger på andra sidan inomhustorget. Underbart att du uppskattar det. Jag hoppas att du hittade några nya favoriter.
Allt gott,
Norrköping, Sverige
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Mysigt hotell med trevlig personal. Bra frukost och bar. Väldigt nöjd överlag. Enda minus är den fruktansvärt dåliga belysningen vid speglarna på rummen. Helt klart en miss av inredarna. Gick knappt att sminka sig.

Tack idam2017
Hej idam2017,
Det värmer att du haft en trevlig vistelse här på Stora Hotellet i Umeå och att du gillar frukosten som Gotthards Krog serverar på vårt inomhustorg. Det gläder mig att du är nöjd med ditt besök på vårt sjömanshus. Tack för din feedback angående belysningen. Jag ska ta dina tankar med mig och se om det är någonting vi kan förbättra.
Jag hoppas att vi får nöjet att se dina återvändande segel i horisonten snart igen.
Pietarsaari, Finland
Nivå Skribent
70 omdömen
19 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 27 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Hade en bra vistelse här med mina syskon och mor nu i december. Intressant interiör design i de ganska små rummen, men tillr stora för två pers. Inget minibar i vårt rum åtm. Frukosten himmelskt god och mycket att välja på.

• Bodde där i December 2016, reste med familjen
Tack estellie
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömet, för 1 vecka sedan
Hej estellie,
Vad underbart att läsa att du och din mor hade en bra vistelse på Stora Hotellet i Umeå. Vårt Sjömanshus, där det precis som du säger är inspirerat av där de sju haven möter balsalarna. Vi har totalt 82 stycken rum inom 6 olika rumskategorier i olika storlekar och slag. I vår svit Frihet och Passions-rum som är våra juniorsviter har vi minibar. Frukosten serveras utav Gotthards Krog på vårt inomhustorg. Det gläder mig att du gillar deras buffé. De fokuserar på bra, lokala råvaror. Jag hoppas att du hittade några nya favoriter.
Tack för att du tagit dig tid att dela med dig av dina tankar om Stora Hotellet i Umeå. Hoppas du lägger till i vår hemmahamn snart igen.
Madeleine
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Umeåhotell
0.2 km bort
First Hotel Dragonen
Nr 8 av 15 i Umeå
3.5 av 5 bubblor 50 omdömen
Visa priser

Besökt Stora Hotellet Umeå? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Stora Hotellet Umeå

Verksamhet: Stora Hotellet Umeå
Adress: 46 Storgatan, Umeå 903 26, Sverige (Tidigare First Stora Hotellet)
Region: Sverige > Västerbottens län > Umeå
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 15 hotell i Umeå
Prisklass (per natt): 973 kr - 2 241 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Stora Hotellet Umeå 4.5*
Antal rum: 82
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Agoda, Priceline och Expedia så att du tryggt kan boka med Stora Hotellet Umeå. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?