“Ett väldigt fint hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Stora Hotellet Umeå
Rankad som nummer 1 av 15 hotell i Umeå
Omdömet skrevs januari 3 2017

Stora hotellet i Umeå är ett väldigt trevligt och mysigt hotell som ligger mitt i stan.
Rummen är mörka, murriga, och helt fantastiska om man gillar ett romantiserat sjöfareri(tänk mer cthulhu/en världsomsegling under havet än utvandrarna).
Frukosten är otroligt bra och bjöd på goda bröd och ett bra urval av pålägg.

• Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack 903mrf
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömetSvarade januari 12 2017

Hej 903mrf,
Vad kul att läsa din recension av Stora Hotellet i Umeå, vårt sjömanshus. Inspirationen till inredredningen är som du säger hämtat från de sju haven och praktfulla salar som möts här på Stora Hotellet.
Det är Gotthards Krog som serverar vår frukost. De fokuserar på bra, lokala råvaror. Brödet är bakat på Kulturbageriet som ligger på andra sidan inomhustorget. Underbart att du uppskattar det. Jag hoppas att du hittade några nya favoriter.
Allt gott,

Det finns nyare omdömen om Stora Hotellet Umeå
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs januari 2 2017

Mysigt hotell med trevlig personal. Bra frukost och bar. Väldigt nöjd överlag. Enda minus är den fruktansvärt dåliga belysningen vid speglarna på rummen. Helt klart en miss av inredarna. Gick knappt att sminka sig.

• Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack idam2017

Hej idam2017,
Det värmer att du haft en trevlig vistelse här på Stora Hotellet i Umeå och att du gillar frukosten som Gotthards Krog serverar på vårt inomhustorg. Det gläder mig att du är nöjd med ditt besök på vårt sjömanshus. Tack för din feedback angående belysningen. Jag ska ta dina tankar med mig och se om det är någonting vi kan förbättra.
Jag hoppas att vi får nöjet att se dina återvändande segel i horisonten snart igen.

Omdömet skrevs december 29 2016

Hade en bra vistelse här med mina syskon och mor nu i december. Intressant interiör design i de ganska små rummen, men tillr stora för två pers. Inget minibar i vårt rum åtm. Frukosten himmelskt god och mycket att välja på.

• Bodde här: December 2016, reste med familjen
Tack estellie
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömetSvarade januari 5 2017

Hej estellie,
Vad underbart att läsa att du och din mor hade en bra vistelse på Stora Hotellet i Umeå. Vårt Sjömanshus, där det precis som du säger är inspirerat av där de sju haven möter balsalarna. Vi har totalt 82 stycken rum inom 6 olika rumskategorier i olika storlekar och slag. I vår svit Frihet och Passions-rum som är våra juniorsviter har vi minibar. Frukosten serveras utav Gotthards Krog på vårt inomhustorg. Det gläder mig att du gillar deras buffé. De fokuserar på bra, lokala råvaror. Jag hoppas att du hittade några nya favoriter.
Tack för att du tagit dig tid att dela med dig av dina tankar om Stora Hotellet i Umeå. Hoppas du lägger till i vår hemmahamn snart igen.

Omdömet skrevs december 16 2016

Fantasktiskt Hotell ! Otroligt bra service vid incheckningen! Atmosfären i rummen och hela hotellet är så häftig. Bodde i en juniorsvit som var riktigt cool, med dubbel dusch och detaljer i koppar. Riktigt snyggt !

• Bodde här: December 2016, reste i arbetet
Tack NikNHK
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömetSvarade december 21 2016

Hej NikNHK,
Underbart att höra att du tycker att Stora Hotellet i Umeå är ett fantastiskt hotell med bra service. Vad kul att du haft en bra vistelse i ditt Passionsrum att du gillar vår sjömansinspirerade inredning här på vårt Sjömanshus, där sammet möter tjära.
Hoppas att vi får nöjet att se dig i vår hemmahamn snart igen.

Omdömet skrevs december 14 2016

Mycket trevligt och mysigt hotell i härlig atmosfär.
Personalen är väldigt trevlig och hjälpsam.
Rummet jag hade var en aning litet och utsikten var inte den bästa men standarden på rummet var i högsta klass och välkomstgåvan på rummet gör att man känner sig extra välkommen.

• Bodde här: December 2016, reste i arbetet
Tack Olof P

Hej Olof P,
Det gör mig extra glad och det betyder mycket att läsa att du har haft en bra vistelse här på Stora Hotellet i Umeå, vårt Sjömanshus mitt i Umeå. Vi har totalt 82 rum inom 6 olika rumskategorier. Allt från våra rum Vidskepelse på 13 kvadratmeter till den stora sviten Frihet som är hela 82 kvadratmeter med egen bastu och vardagsrum. Om vi får nöjet att välkomna dig tillbaka så tveka inte att höra av dig så hjälper vi dig gärna att hitta det perfekta rummet just för dig.
Tack för att du tagit dig tid att dela med dig av dina tankar om Stora Hotellet i Umeå. Hoppas att det inte dröjer länge innan du ankrar i vår hamn igen.
Allt gott,
Madeleine

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Umeåhotell
0.2 km bort
Scandic Umeå Syd
Nr 8 av 15 i Umeå
270 omdömen
Visa priser

Besökt Stora Hotellet Umeå? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Stora Hotellet Umeå

Adress: Storgatan 46, Umeå 903 26, Sverige (Tidigare First Stora Hotellet)
Region: Sverige > Västerbottens län > Umeå
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 15 hotell i Umeå
Prisklass: 925 kr - 1 610 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Stora Hotellet Umeå 4.5*
Antal rum: 82
Hotellets officiella beskrivning:
Umeå har en lång och stolt historia som sjöfartsstad. Under 1800-talet hade skeppsbyggeri och sjöfart verklig vind i seglen och stadens sjömanshus lät uppföra en praktfull byggnad nere vid älven - ett kombinerat stadshotell och sjömanshus. När Stora Hotellet slog upp portarna i oktober 1895 var det en plats där dessa två världar möttes. I över 100 år har hotellet varit Umeås främsta och genomgick en omfattande renovering inför öppningen under Kulturhuvudstadsåret 2014. Nu står det åter i saltstänkt festskrud, redo att välkomna gäster i ytterligare 100 år. Stora Hotellet erbjuder 82 unika gästrum som sträcker sig från spatiös svit till kompakta sjömans-kojer, restaurang och bar samt bibliotek och mötesrum. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Ebookers och Expedia så att du tryggt kan boka med Stora Hotellet Umeå. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?