Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Ett väldigt fint hotell” 5 av 5 bubblor
Omdöme om Stora Hotellet Umeå

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 3 sidor till!
Stora Hotellet Umeå
Rankad som nummer 1 av 15 hotell i Umeå
Norrfjärden, Sverige
1 omdöme
“Ett väldigt fint hotell”
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Stora hotellet i Umeå är ett väldigt trevligt och mysigt hotell som ligger mitt i stan.
Rummen är mörka, murriga, och helt fantastiska om man gillar ett romantiserat sjöfareri(tänk mer cthulhu/en världsomsegling under havet än utvandrarna).
Frukosten är otroligt bra och bjöd på goda bröd och ett bra urval av pålägg.

• Bodde där i Januari 2017, reste som ett par

Tack 903mrf
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömet, för 4 dagar sedan
Hej 903mrf,
Vad kul att läsa din recension av Stora Hotellet i Umeå, vårt sjömanshus. Inspirationen till inredredningen är som du säger hämtat från de sju haven och praktfulla salar som möts här på Stora Hotellet.
Det är Gotthards Krog som serverar vår frukost. De fokuserar på bra, lokala råvaror. Brödet är bakat på Kulturbageriet som ligger på andra sidan inomhustorget. Underbart att du uppskattar det. Jag hoppas att du hittade några nya favoriter.
Allt gott,

469 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (17)
Datum | Betyg
  • Alla senaste på svenska
Svenska först
Norrköping, Sverige
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Mysigt hotell med trevlig personal. Bra frukost och bar. Väldigt nöjd överlag. Enda minus är den fruktansvärt dåliga belysningen vid speglarna på rummen. Helt klart en miss av inredarna. Gick knappt att sminka sig.

• Bodde där i Januari 2017, reste som ett par

Tack idam2017
Hej idam2017,
Det värmer att du haft en trevlig vistelse här på Stora Hotellet i Umeå och att du gillar frukosten som Gotthards Krog serverar på vårt inomhustorg. Det gläder mig att du är nöjd med ditt besök på vårt sjömanshus. Tack för din feedback angående belysningen. Jag ska ta dina tankar med mig och se om det är någonting vi kan förbättra.
Jag hoppas att vi får nöjet att se dina återvändande segel i horisonten snart igen.
Pietarsaari, Finland
Nivå Skribent
70 omdömen
19 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 27 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Hade en bra vistelse här med mina syskon och mor nu i december. Intressant interiör design i de ganska små rummen, men tillr stora för två pers. Inget minibar i vårt rum åtm. Frukosten himmelskt god och mycket att välja på.

• Bodde där i December 2016, reste med familjen
Tack estellie
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömet, för 1 vecka sedan
Hej estellie,
Vad underbart att läsa att du och din mor hade en bra vistelse på Stora Hotellet i Umeå. Vårt Sjömanshus, där det precis som du säger är inspirerat av där de sju haven möter balsalarna. Vi har totalt 82 stycken rum inom 6 olika rumskategorier i olika storlekar och slag. I vår svit Frihet och Passions-rum som är våra juniorsviter har vi minibar. Frukosten serveras utav Gotthards Krog på vårt inomhustorg. Det gläder mig att du gillar deras buffé. De fokuserar på bra, lokala råvaror. Jag hoppas att du hittade några nya favoriter.
Tack för att du tagit dig tid att dela med dig av dina tankar om Stora Hotellet i Umeå. Hoppas du lägger till i vår hemmahamn snart igen.
Sundsvall
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 4 veckor sedan

Fantasktiskt Hotell ! Otroligt bra service vid incheckningen! Atmosfären i rummen och hela hotellet är så häftig. Bodde i en juniorsvit som var riktigt cool, med dubbel dusch och detaljer i koppar. Riktigt snyggt !

• Bodde där i December 2016, reste i arbetet

Tack NikNHK
Madeleine E, Receptionschef på Stora Hotellet Umeå, svarade på det här omdömet, för 3 veckor sedan
Hej NikNHK,
Underbart att höra att du tycker att Stora Hotellet i Umeå är ett fantastiskt hotell med bra service. Vad kul att du haft en bra vistelse i ditt Passionsrum att du gillar vår sjömansinspirerade inredning här på vårt Sjömanshus, där sammet möter tjära.
Hoppas att vi får nöjet att se dig i vår hemmahamn snart igen.

Halmstad, Sverige
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 4 veckor sedan

Mycket trevligt och mysigt hotell i härlig atmosfär.
Personalen är väldigt trevlig och hjälpsam.
Rummet jag hade var en aning litet och utsikten var inte den bästa men standarden på rummet var i högsta klass och välkomstgåvan på rummet gör att man känner sig extra välkommen.

• Bodde där i December 2016, reste i arbetet
Tack Olof P
Hej Olof P,
Det gör mig extra glad och det betyder mycket att läsa att du har haft en bra vistelse här på Stora Hotellet i Umeå, vårt Sjömanshus mitt i Umeå. Vi har totalt 82 rum inom 6 olika rumskategorier. Allt från våra rum Vidskepelse på 13 kvadratmeter till den stora sviten Frihet som är hela 82 kvadratmeter med egen bastu och vardagsrum. Om vi får nöjet att välkomna dig tillbaka så tveka inte att höra av dig så hjälper vi dig gärna att hitta det perfekta rummet just för dig.
Tack för att du tagit dig tid att dela med dig av dina tankar om Stora Hotellet i Umeå. Hoppas att det inte dröjer länge innan du ankrar i vår hamn igen.
Allt gott,
Madeleine
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Umeåhotell
0.2 km bort
First Hotel Dragonen
Nr 8 av 15 i Umeå
3.5 av 5 bubblor 50 omdömen
Visa priser

Besökt Stora Hotellet Umeå? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Stora Hotellet Umeå

Verksamhet: Stora Hotellet Umeå
Adress: 46 Storgatan, Umeå 903 26, Sverige (Tidigare First Stora Hotellet)
Region: Sverige > Västerbottens län > Umeå
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 15 hotell i Umeå
Prisklass (per natt): 973 kr - 2 241 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Stora Hotellet Umeå 4.5*
Antal rum: 82
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, Priceline och Agoda så att du tryggt kan boka med Stora Hotellet Umeå. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?