Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Ann-Sofi S
Stockholm, Sverige

Helt okej

3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 4 juni 2024
Middag ingår, inget jag blev mätt på, halvfabrikat.
Fint rum, ingen trevlig utsikt då fönstret vätter mot en kontorsfastighet. Korridor känsla.
Frukosten god och fräsch med gott bröd & ingefärshot.
Inget för par men i tjänsten helt okej.
Datum för vistelsen: april 2024
Resetyp: Reste i arbetet
3,0 av 5 bubblorStandard
3,0 av 5 bubblorRum
3,0 av 5 bubblorLäge
4,0 av 5 bubblorRenlighet
3,0 av 5 bubblorService
3,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
    897 kr
    670 kr
4.4 km från First Hotel Dragonen
Visa fler hotell i Umeå
Omdömet skrevs 26 maj 2024

Middagen som ingick var sådär. Inte särskilt barnvänligt och bara en rätt att välja på. Hade varit bättre med buffé. Rent, stort familjerum. Mycket skön dubbelsäng, barnens sängar var väldigt hårda. Jättefin toalett. Bra närhet till centrum och enkelt att parkera i garaget intill.

Datum för vistelsen: maj 2024
Tack ninah715
Omdömet skrevs 22 mars 2024 från mobil enhet

Bo inte här! En kollega fick ett rum med stor fuktskada i tak, luktade fränt i rummet. Mitt rum var mycket smutsigt, ingen kan ha städat ordentligt på lång tid. Smutsigt vid frukosten. Disk på alla bord. En annan kollegas rum luktade mögel. Hotellet bad inte om ursäkt för problemen, verkade väl känna till dem.

Datum för vistelsen: mars 2024
Restyp: Reste i arbetet
Tack Susanne B
Linus Lagerqvist, Ägare på First Hotel Dragonen, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2024

Hej Susanne, vi har sökt efter en bokning i ditt namn för att se när du bodde hos oss men hittar tyvärr ingen bokning vi kan koppla till dig. Vi hade nämligen gärna fått komma i kontakt med dig angående ditt inlägg. Du är varmt välkommen att kontakta oss!

Omdömet skrevs 13 februari 2024 från mobil enhet

- Rummen är helt ok, dock hängde det ner spotlights i kablarna i badrummet som ingen verkade bry sig om att reparera, trots att jag meddelat i receptionen.
- Frukostbuffé bra.
- God middag, men alldeles för lite mat. Fick inte påfyllning när man frågade. Jag + flera andra gäster gick dagligen till max bredvid för att köpa hamburgare, efter hotellmiddagen, eftersom vi inte blev mätta.
- väldigt varierande bemötande i receptionen, de flesta trevliga men inte alla.

Datum för vistelsen: februari 2024
Restyp: Reste ensam
Tack henrikh89
Linus Lagerqvist, Ägare på First Hotel Dragonen, svarade på det här omdömetSvarade 24 mars 2024

Hej Henrik!
Tack för din vistelse hos oss. Vi beklagar att vi inte åtgärdat problemet med spottarna i badrummet direkt, det är en självklarhet att det ska göras omgående. Gällande maten så är vi tacksamma för återkoppling om portionsstorleken. Dock ska man alltid få påfyllning om man önskar det. Vi har upptäckt att ett par personer i personalen missuppfattat detta vilket nu är åtgärdat.
Vi önskar dig varmt välkommen åter och lovar att du får äta dig mätt då :)

Omdömet skrevs 14 januari 2024

Mycket trevligt hotell med stora och rena rum. Bekväma sängar. Ligger mycket centralt i Umeå, ca 500 meter från tågstation. Enkel men bra frukost. All personal på hotellet är vänliga och hjälpsamma! De är flexibla och visar vilja att hjälpa till!

Datum för vistelsen: januari 2024
Tack Mormor S

Hej och tack för er vistelse och så trevligt att höra att ni trivdes bra :)
Vi önskar er varmt välkomna tillbka!

Omdömet skrevs 31 december 2023 från mobil enhet

Såå trevligt hotell. Bra rum, sköna sängar, god frukost och god middag. Mysigt och lugnt . Ligger mitt i stan . Första kvällen fick vi Laxsoppa , mycket gott, andra kvällen serverades kyckling med couscous, mycket gott. Vi bokade bastun och satt där och njöt tillsammans med öl, renkorv och chips
Trevlig personal, kommer absolut tillbaka

Datum för vistelsen: december 2023
Tack ninna61

Hejsan!
Så härligt att höra att ni hade en bra vistelse i Umeå och trivdes på hotellet. Vi hoppas på att få välkomna er fler gånger :)