“God pasta & risotto från grunden ”
Omdöme om Restaurang Pasito

Restaurang Pasito
Rankad som nr 94 av 168 Restauranger i Umeå
Omdömet skrevs 1 mars 2020 från mobil enhet

Första besöket, god mat, snabb service , ingen bordsservering men det gjorde inget. Beställde vid kassan. Bra priser och ett bra urval. Lite tråkig restaurang miljö.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack elisabethr774

Omdömet skrevs 1 mars 2020

Var ute en söndagseftermiddag och tänkte prova det relativt nya pasta stället som såg mysigt ut.

Var också rätt mysigt där inne. Personalen kändes ganska trötta och verkade mest längta efter stängning.

Maten var under all kritik min lasagne smakade som en mikrorätt de bara värmt i en mikrovågsugn. Min flickvän tog en annan pasta rätt med oxfile som mest smakade soja.

Ser ut att vara en restaurang med god potential. Men kräver att de ökar kvalitén på maten rejält då de flesta restauranger i stan är på en eller flera nivåer över dem i smak.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack Tommy N
Omdömet skrevs 26 januari 2020 från mobil enhet

Håll er undan!
Förväntade italiensk mat och blev väldigt besviken när det visar sig vara en pizzeria. Riktigt dåliga pastarätter! Mycket besviken!!!

1  Tack emilbj
Omdömet skrevs 22 januari 2020

Åt Lasagne som var jättegod och krämig, den va dock inte riktigt varm. Men helt ok! Bra priser. Trevlig lokal,lite kalt kanske.

2  Tack voyager38525911319
Omdömet skrevs 20 januari 2020 från mobil enhet

Det är tråkigt att behöva lämna ett dåligt omdöme men det var för mycket som inte var bra. På hemsidan framstår det som en italiensk restaurang men jag skulle vilja säga att det är en vanlig pizzeria med pastarätter. De hade heller inget alkoholtillstånd än och det kunde de gott och väl ha skrivit på hemsidan. Lokalen är stor men belysningen är alldeles för stark. De har inte heller tänkt på vilken musik de spelar. Om de vill ha sittande middagsgäster behöver de välja en bättre spellista med kanske lugnare italiensk musik. Det är inte bra att sitta nära dörren då dörrarna öppnas automatiskt så fort någon går förbi på gatan. De skulle behöva ha en innerdörr också det det drar väldigt kallt.
De har även valt att sätta upp en tavla med Michael Jackson. Det känns lite konstigt att man kan göra det år 2020 med tanke på vad som har sagts om honom under 2019.
Restaurangen har tydligen legat på Haga tidigare och det är därifrån de första omdömena verkar vara ifrån.
Pizzan och pastan smakade som på en vanlig pizzeria. Jag kommer tyvärr inte att komma tillbaka.

4  Tack Linda19732013

Resenärer som tittade på Restaurang Pasito tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Restaurang Pasito? Berätta vad du tyckte!