“Fint och modern museum”

Kvinnohistoriskt Museum
Rankad som nr 18 av 23 saker att göra i Umeå
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 14 maj 2018

Fint museum med en hjälpsam person bakom disken. Första utställningen "Rötter" var annorlunda men tyvärr lite rörig. Svårt att veta hur lång tid den tog och den blev surrig då flera TV-apparater var igång samtidigt. Utställningen om kvinnliga pressfotografer var mer intressant.Gratis inträde.

Tack ilbombo

Omdömet skrevs 20 mars 2018

Litet men innehållsrikt museum. Trevliga utställningar som är lätta att ta till sig. Gedigen fakta och många intressanta infallvinklar.

Tack MarveW
Omdömet skrevs 4 februari 2018

Hade en "lillsemesester" i Umeå (är från Helsingborg) och som del av vistelsen besökte vi muséet inrymt i Väven. Lite spännande grepp med "skogen" med TV-monitorer som det kom feministiska tänkvärda budskap ur utplacerade på olika ställen det rel mörka rummet. Hade tur att se en utställning med kunnig guide som berättade om tre pressfotografiska kvinnliga pionjärer- Intressant! Och seväerda bilder!

Tack Ruth258
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Ett väldigt spännande museum, en spännande berättelse som man får gå runt i ett litet rum med olika Tv-apparater uppsatte, alla dessa ger dig bra tankeställare och provocerar bra. Tyckte om det mycket!
DO IT!

Tack Jens O
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 18 december 2017 från mobil enhet

Hade höga förväntningar och var nyfiken på att besöka detta museum som tar upp ett otroligt viktigt ämne. Tyvärr upplevde jag museet som rörigt, ostrukturerat och inte alls fyllt med viktig och intressant kunskap som finns. Platt och inte så inspirerande. Väldigt litet. Rekommenderar inte.

1  Tack Dino J

Resenärer som tittade på Kvinnohistoriskt Museum tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Kvinnohistoriskt Museum? Berätta vad du tyckte!