“Välarrangerat”

Kvinnohistoriskt Museum
Rankad som nr 20 av 23 saker att göra i Umeå
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 20 mars 2018

Litet men innehållsrikt museum. Trevliga utställningar som är lätta att ta till sig. Gedigen fakta och många intressanta infallvinklar.

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack MarveW

Omdömet skrevs 4 februari 2018

Hade en "lillsemesester" i Umeå (är från Helsingborg) och som del av vistelsen besökte vi muséet inrymt i Väven. Lite spännande grepp med "skogen" med TV-monitorer som det kom feministiska tänkvärda budskap ur utplacerade på olika ställen det rel mörka rummet. Hade tur att se en utställning med kunnig guide som berättade om tre pressfotografiska kvinnliga pionjärer- Intressant! Och seväerda bilder!

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack Ruth258
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Ett väldigt spännande museum, en spännande berättelse som man får gå runt i ett litet rum med olika Tv-apparater uppsatte, alla dessa ger dig bra tankeställare och provocerar bra. Tyckte om det mycket!
DO IT!

Datum för upplevelsen: december 2017
Tack Jens O
Omdömet skrevs 18 december 2017 från mobil enhet

Hade höga förväntningar och var nyfiken på att besöka detta museum som tar upp ett otroligt viktigt ämne. Tyvärr upplevde jag museet som rörigt, ostrukturerat och inte alls fyllt med viktig och intressant kunskap som finns. Platt och inte så inspirerande. Väldigt litet. Rekommenderar inte.

Datum för upplevelsen: december 2017
2  Tack Dino J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 27 november 2017 från mobil enhet

Mycket besviken då detta var mer en utställning för genus politik i falskt sken av att vara en vetenskaplig biologilektion.
Fanns ingen fast utställning om historiskt intressanta kvinnor som jag hoppats på.
Såsom tex Fredrika Bremer, Ellen Key, Ellen Ottesen Jensen eller Suffragetterna med flera. Mycket besviken på ett tema som kunnat gjorts så mycket bättre.
Liknade mer ett ordinärt elevarbete såsom ett gymnasiearbete.

Datum för upplevelsen: november 2017
2  Tack Annika J

Resenärer som tittade på Kvinnohistoriskt Museum tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Kvinnohistoriskt Museum? Berätta vad du tyckte!