Ett rätt coolt hotell med fin utsikt i centrala Umeå. Fina detaljer i rummen och sköna sängar. Rent och fräscht. Bra frukost. Dessutom relativt billigt. Enda minuset är den dåliga skyltningen. Det kan förenklas och göras mer logiskt och kundorienterat. Bor gärna här igen!

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack erikb710

Fräsch , lite trångt för resväskor ,kändes lite instängt pga man kunde ej öppna någon fönster ett litet vädrings fönster hade räckt.Fint med att frukosten var på nedre plan ,kändes som vi åt vid nån torg, allt var gott !!

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack sylvia_campbell_mars
Omdömet skrevs 21 januari 2020 från mobil enhet

Superbra läge, därav usla och dyra parkeringar. Fräscha, men små rum. Det som drog ner helheten rejält va när man kom med sin tunga väska. Jag kom in i det jag trodde va entrén, men det va tydligen ingången till allt annat. I samma hus finns nämligen bio, bibliotek, café, blomsteraffär, och mycket annat. Så INTE EN ENDA SKYLT VART HOTELLET OCH INCHECKNINGEN VAR! Riktigt dåligt!!! Inte kul att gå och irra när man är trött och less. Kollade på info skylten ingenting. Ett tips till hotellets ägare, GÖR FOTSTEG PÅ GOLVET vart hotellet är. Tillslut hittade jag självincheckningen och den funkade jättebra. Stod inget där heller, men jag såg att jag fick ett rum som började på 7, så jag tänkte hiss...och mycket riktigt. ÄNTLIGEN uppe på rummet. Fräscht och modernt och fin utsikt. Kompakt living helt enkelt. Frukosten va god. Allt från färskpressad juice till nybakat bröd. Inte så mycke att välja på, men allt va väldigt gott. Däremot stod det att frukosten kosta 120 kr för folk som inte bodde där och det är det inte värt.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack Trubbnos
Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Hotellet ligger perfekt mitt i stan med en härlig utsikt över älven. Rent o fräscht på rummet. Men jag begriper inte varför man har ett stort fönster mellan badrum och rum. Är det ett nöje att se på folk som sitter på toa? Sen måste duschen vara felkonstruerad då det är omöjligt att duscha utan att hela badrumsgolvet blir blött. Och varför är handfatet utanför badrummet intill skrivbordet? Om jag bor själv på rummet kan jag leva med det, men inte om jag delar rum.

Jag gillar att man tar ut svängarna när man designar, men inte om det blir krångligt och svåranvändbart. Nej U&Me, det här var första o sista gången jag gästade ert hotell.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack 329leifc
Omdömet skrevs 3 januari 2020

Har bott på U&ME många gånger och uppskattar läger och framförallt utsikt över älven. Ganska små designade rum, ,em hörnrummer har formidabel utsikt. Enkel med OK frukost. Ingen reception, utan själv-checkin.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack 349andersd
BlaHuset, Receptionen på U&Me Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 januari 2020

Hej 349andersd,

Tack för din recension av U&Me Hotel. Vad härligt att läsa att du bott hos oss flera gånger och att du är nöjd, det gör mig väldigt glad. Visst är utsikten magisk, speciellt om man har turen att få bo på något av de övre våningsplanerna samt som du skriver kanske i ett utav våra hörnrum.
Som du skriver har vi ingen traditionell reception utan gästerna checkar in med sitt bokningsnummer i en automat, kom dock ihåg att det alltid finns personal i huset som kan hjälpa dig ifall du stöter på funderingar under din vistelse.

Hoppas du snart kommer tillbaka för att njuta av den magiska utsikten!
Vänligen,
Elin