Tripadvisor
Umeå
Publicera
Inkorg
Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Hotellet ligger perfekt mitt i stan med en härlig utsikt över älven. Rent o fräscht på rummet. Men jag begriper inte varför man har ett stort fönster mellan badrum och rum. Är det ett nöje att se på folk som sitter på toa? Sen måste duschen vara felkonstruerad då det är omöjligt att duscha utan att hela badrumsgolvet blir blött. Och varför är handfatet utanför badrummet intill skrivbordet? Om jag bor själv på rummet kan jag leva med det, men inte om jag delar rum.

Jag gillar att man tar ut svängarna när man designar, men inte om det blir krångligt och svåranvändbart. Nej U&Me, det här var första o sista gången jag gästade ert hotell.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack 329leifc
Omdömet skrevs 3 januari 2020

Har bott på U&ME många gånger och uppskattar läger och framförallt utsikt över älven. Ganska små designade rum, ,em hörnrummer har formidabel utsikt. Enkel med OK frukost. Ingen reception, utan själv-checkin.

Tack 349andersd
BlaHuset, Receptionen på U&Me Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej 349andersd,

Tack för din recension av U&Me Hotel. Vad härligt att läsa att du bott hos oss flera gånger och att du är nöjd, det gör mig väldigt glad. Visst är utsikten magisk, speciellt om man har turen att få bo på något av de övre våningsplanerna samt som du skriver kanske i ett utav våra hörnrum.
Som du skriver har vi ingen traditionell reception utan gästerna checkar in med sitt bokningsnummer i en automat, kom dock ihåg att det alltid finns personal i huset som kan hjälpa dig ifall du stöter på funderingar under din vistelse.

Hoppas du snart kommer tillbaka för att njuta av den magiska utsikten!
Vänligen,
Elin

Omdömet skrevs 21 december 2019 från mobil enhet

Utsikten får toppbetyg liksom sängen likaså frukost var ok. men inredningen var lite märklig med handfatet placerat i sovrummet. En glasvägg in till badrum var annorlunda. Katastrof var att badrummet översvämmades och ingen personal verkade särskilt angelägen att fixa detta. Besk eftersmak då såg man ta med sig ung pojke på rummet en sida av att hotellet är obemannat

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Lunazorna
Omdömet skrevs 30 november 2019 från mobil enhet

Hotellet ligger mitt i Umeå nära till parkeringshus, affärer, restauranger, gallerior, filmstaden mm. Denna gång fick jag ett något för litet rum, tv fungerade dåligt, så därav bara medelbetyg. Jag har bott i enkelrum med både större säng och ytor och kändes mycket trevligare.
Fönstret vätte mot älven men ett tak skymde lite av utsikten. Sov dock gott mina två nätter. Prismässigt bra.

Tack Ultranilla68
Omdömet skrevs 24 november 2019 från mobil enhet

Vi bokade en natt på U&me 23 nov 2019 för en weekend med lite shopping och nöjen. Vi visste att U&me har en profil där man vill prova nya lösningar. Ex:
- ingen egentlig reception. Gästen checkar in/ut själv. Alltså finns ingen att fråga om information om tex evenemang, sevärdheter mm. Var får man hjälp om man tex glömt nyckeln på rummet?
- rum med ny teknik. Men ger den ett mervärde för gästen? Ex: strömställare för belysningen hade två knappar för on/off samt dimmer upp/ned. Trots att jag är civilingenjör inom industriell elektronik hade jag svårt att manövrera strömställaren på ett vettigt sätt. Ett exempel på dålig design, tycker jag.

Än fast hotellet funnits ett tag märkte man att man inte hade tänkt igenom tex skyltning. Skyltning/information är särskilt viktigt när det inte finns någon reception att fråga. Ex: några hissar kunde man inte använda för att komma till garaget. Ingen info. Det finns ett gym för gästerna på vån 5. Ingen info i hissen om det.

I övrigt tycker jag att hotellet har perfekt läge och en fantastisk utsikt från rummen. Rummen har möblerats så att man från sängen har utsikt över staden och stjärnhimlen en klar natt.

Det stora minuset var frukosten. Den serverades inte bara för hotellgäster utan även för övriga intresserade. Denna morgon hade en stor grupp stickningsintresserade bestämt sig för att äta frukost och även sitta några timmar i restaurangen med sin hobby. De betedde sig som att de hade bokat restaurangen för enbart sig själva. Följden blev att många hotellgäster som betalat sin frukost i förväg hade svårt att hitta plats att sitta på och kön till kaffet var nog 15 meter så jag gav upp. Jag hörde en gäst som ifrågasatte att de tog in så många utomstående gäster så att kapaciteten inte räckte till för hotellets gäster. Svaret hen fick var att de tog emot alla som ville äta frukost där! Borde inte hotellgästerna komma i första hand?

Som sammanfattning kan jag säga att mycket är dåligt genomtänkt på detta hotell. Det blir inga fler nätter på detta hotell, det är säkert!

Tack Tommy S