TripAdvisor
Publicera
Inkorg
Sök
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Vi bokade en natt på U&me 23 nov 2019 för en weekend med lite shopping och nöjen. Vi visste att U&me har en profil där man vill prova nya lösningar. Ex:
- ingen egentlig reception. Gästen checkar in/ut själv. Alltså finns ingen att fråga om information om tex evenemang, sevärdheter mm. Var får man hjälp om man tex glömt nyckeln på rummet?
- rum med ny teknik. Men ger den ett mervärde för gästen? Ex: strömställare för belysningen hade två knappar för on/off samt dimmer upp/ned. Trots att jag är civilingenjör inom industriell elektronik hade jag svårt att manövrera strömställaren på ett vettigt sätt. Ett exempel på dålig design, tycker jag.

Än fast hotellet funnits ett tag märkte man att man inte hade tänkt igenom tex skyltning. Skyltning/information är särskilt viktigt när det inte finns någon reception att fråga. Ex: några hissar kunde man inte använda för att komma till garaget. Ingen info. Det finns ett gym för gästerna på vån 5. Ingen info i hissen om det.

I övrigt tycker jag att hotellet har perfekt läge och en fantastisk utsikt från rummen. Rummen har möblerats så att man från sängen har utsikt över staden och stjärnhimlen en klar natt.

Det stora minuset var frukosten. Den serverades inte bara för hotellgäster utan även för övriga intresserade. Denna morgon hade en stor grupp stickningsintresserade bestämt sig för att äta frukost och även sitta några timmar i restaurangen med sin hobby. De betedde sig som att de hade bokat restaurangen för enbart sig själva. Följden blev att många hotellgäster som betalat sin frukost i förväg hade svårt att hitta plats att sitta på och kön till kaffet var nog 15 meter så jag gav upp. Jag hörde en gäst som ifrågasatte att de tog in så många utomstående gäster så att kapaciteten inte räckte till för hotellets gäster. Svaret hen fick var att de tog emot alla som ville äta frukost där! Borde inte hotellgästerna komma i första hand?

Som sammanfattning kan jag säga att mycket är dåligt genomtänkt på detta hotell. Det blir inga fler nätter på detta hotell, det är säkert!

Datum för vistelsen: november 2019
Tack 640tommys
Omdömet skrevs 14 oktober 2019

Bra Best Western klass Plus. Kanonläge, bra innemiljö nästan som ute. En härligt mix av gammalt & nytt. Alla i gruppen var nöjda, 2 hotell i ett koncept. Tidig & sen frukost. Det går att vara på hotellet hela tiden & om vädret är sämre, flera bra matställen inom 100 m samt hotellet eget utbud & nära till gym.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack matsnagle
Omdömet skrevs 9 oktober 2019

Självincheckning har både sina för och nackdelar, men det känns ovant. Det sammanfattande intrycket är "opersonligt". Trevlig utsikt från det märkligt disponerade rummet har svårt med att handfatet är ute i rummet, Sängen passade mig perfekt. Frukosten däremot är ett skämt! Kulturbageriet säger ut allt i en enda röra på ett bord och kaffet skall vi inte prata om. Om man nu skulle lyckas plocka i hop en frukost så finns det ingenstans att sitta då det verkar vara alldeles för få bord i förhållande till hotellets storlek.För 1700;-/natt..så kan man begära mer Tack och lov ligger McDonalds 100 meter därifrån...ja så illa var det:-). McDonalds får ++ plus för sin frukost, men det var helt ok.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack blackheartrebel
Omdömet skrevs 25 september 2019 från mobil enhet

Ett så kallat gör det själv Hotel där man checkar in och ut själv.
Fungerar ju så länge man inte har frågor. Jag föredrar bemannad reception. Rummen annorlunda uppbyggda men på ett bra sätt.Skön säng och en väldigt fin utsikt.
Frukosten var dock den tråkigaste på flera år, ingen höjdare.

Datum för vistelsen: september 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack 799rickardv
Omdömet skrevs 24 september 2019

Modern touch,fint hotell,lobbyn där nere helt otrolig, som att komma "hem",saknade inget på frukosten,staden vacker på natten , en otrolig soluppgång på tionde våningen,rekommenderar detta hotell,tack för oss

Datum för vistelsen: september 2019
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western