Omdömet skrevs 8 juni 2019

Fantastisk utsikt över älven. Trevligt att sängen var placerad så att man så den fina utsikten direkt från sängen. Önskar att det hade funnit två stolar på rummet inte bara en, vi var två som bodde i dubbelrummen.
Rent och fräscht på rummet.
Väl fungerande hissar.
Lite obehagligt att det inte finns någon personal på plats om något skulle gå sett.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack Odyssey22441640398
Omdömet skrevs 15 april 2019

Väldigt fint och modernt hotell med många finesser! Var bra stämning och fina rum! Frukost var ok lite sparsam hade önskat lax! Hade önskat en reception med människor så man kunde prata med de men! Modernt!

Datum för vistelsen: april 2019
Tack Resort10868893644
Omdömet skrevs 12 april 2019

De här var mitt andra besök på U&ME och rätt fyndigt koncept där man lagt krutet på ett kompakt rum, bra sovkomfort och fräscha badrum. Man har skalat bort tex receptionen och en del andra saker som oftast gör att din natt på ett hotell blir dyrare. Men man spenderar inte lång tid på de små rummen. Frukosten som man intar hos kulturbageriet räcker långt även om man ibland vill ha den där lyxen med en överdådig frukost. Givetvis finns ingen hotellrestaurang men i samma hus hittar du flera restauranger fyllda med delikatesser. Kan varmt rekommenderas.

Rumstips: Högt upp nära hissen är alltid att föredra
Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Roger I
Omdömet skrevs 7 april 2019 från mobil enhet

Modernt tänk med till viss del självincheckning och hotell integrerat i en slags galleria med bl a bibliotek, museum, café, restaurang, bio mm.
Väldigt snyggt inredda rum, många med fantastisk utsikt. Supersköna sängar, coola detaljer. Väldigt väldigt snyggt.
Ganska mycket glasväggar in till badrummet, men med möjlighet att dra för. Handfaten är utanför badrummet dock, inte helt praktiskt vissa dagar i månaden för merparten av den kvinnliga halvan av befolkningen, hur tänkte man där liksom?
Frukosten lämnade en del övrigt att önska, i synnerhet när vi var där på en söndag då man kanske förväntar sig något lite extra. Även om det samtidigt är befriande att slippa extremt överdåd så var vi flera som saknade äggröra, bacon och naturell yoghurt. Eftersom frukosten serveras vid ett café/bageri var det främst fokus på riktigt bra bröd, men med tanke på det förvånande få val när det kom till pålägg också. Något varmt val vid frukosten (förutom våfflor, som finns) så skulle det helt klart få högsta betyg!

Datum för vistelsen: april 2019
Tack Lyckemig
Omdömet skrevs 19 mars 2019

Incheckningen är enkel för självincheckning, vilken gör incheckningen snabb. Rummen är välstädade och moderna. Frukosten har lagomt av utbud, man kan även få alternativ för gluten och laktosfritt om man frågar. Utcheckningen är snabb och smidig, bara att lämna sitt nyckelkort i anvisad låda. Hottelet ligger fint centralt i Umeå med tillgång till kulturlivet.

Datum för vistelsen: mars 2019
Tack DayTrip02414981847