Omdömet skrevs 12 april 2019

De här var mitt andra besök på U&ME och rätt fyndigt koncept där man lagt krutet på ett kompakt rum, bra sovkomfort och fräscha badrum. Man har skalat bort tex receptionen och en del andra saker som oftast gör att din natt på ett hotell blir dyrare. Men man spenderar inte lång tid på de små rummen. Frukosten som man intar hos kulturbageriet räcker långt även om man ibland vill ha den där lyxen med en överdådig frukost. Givetvis finns ingen hotellrestaurang men i samma hus hittar du flera restauranger fyllda med delikatesser. Kan varmt rekommenderas.

Rumstips: Högt upp nära hissen är alltid att föredra
Datum för vistelsen: januari 2019
Tack Roger I
Omdömet skrevs 7 april 2019 från mobil enhet

Modernt tänk med till viss del självincheckning och hotell integrerat i en slags galleria med bl a bibliotek, museum, café, restaurang, bio mm.
Väldigt snyggt inredda rum, många med fantastisk utsikt. Supersköna sängar, coola detaljer. Väldigt väldigt snyggt.
Ganska mycket glasväggar in till badrummet, men med möjlighet att dra för. Handfaten är utanför badrummet dock, inte helt praktiskt vissa dagar i månaden för merparten av den kvinnliga halvan av befolkningen, hur tänkte man där liksom?
Frukosten lämnade en del övrigt att önska, i synnerhet när vi var där på en söndag då man kanske förväntar sig något lite extra. Även om det samtidigt är befriande att slippa extremt överdåd så var vi flera som saknade äggröra, bacon och naturell yoghurt. Eftersom frukosten serveras vid ett café/bageri var det främst fokus på riktigt bra bröd, men med tanke på det förvånande få val när det kom till pålägg också. Något varmt val vid frukosten (förutom våfflor, som finns) så skulle det helt klart få högsta betyg!

Datum för vistelsen: april 2019
Tack Lyckemig
Omdömet skrevs 19 mars 2019

Incheckningen är enkel för självincheckning, vilken gör incheckningen snabb. Rummen är välstädade och moderna. Frukosten har lagomt av utbud, man kan även få alternativ för gluten och laktosfritt om man frågar. Utcheckningen är snabb och smidig, bara att lämna sitt nyckelkort i anvisad låda. Hottelet ligger fint centralt i Umeå med tillgång till kulturlivet.

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack DayTrip02414981847
Omdömet skrevs 18 mars 2019

modernt hotell som ger ett härligt helhetsintryck.
Läget är fint beläget mitt i utelivets Umeå med bra avstånd till fina besöksmål och upplevelser.

Servicen lämnar dock en del åt önskan då in- utcheckning sker med en form av egen service.

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack Safari67576930074
Omdömet skrevs 13 mars 2019 från mobil enhet

Ska vi börja med in-checkningen då. U & Me hade då lyckats med konsten att strula till båda i sällskapets bokningar. Så det som, på pappret, ska vara smidigt och snabbt blev helt tvärt om.
Rummet då? Tja, litet, trångt och kallt golv i och med att det är stengolv, utom vid sängen där det är heltäckningsmatta.
Ingen av de båda sänglamporna fungerade, lampan vid skrivbordet funkade inte.
Och, som tur var, bodde jag ensam. Mellan badrummet och rummet är väggen vid duschen av glas! Och ingen persienn elle är gardin att dra för. Visst, det är ju trevligt att kunna se tv samtidigt som man duschar. Men mindre trevligt om man delar med någon man kanske inte vill duscha inför.

I duschen är det tre olika vred. Till tre olika munstycken. Ett taktfast, ett handhållet och ett för badkaret. Högst ologiska och ingen som helst markering för vilket som styr vad.

Kommer INTE bo på detta andra klassens hotell igen. Finns många andra att välja på, alla lika centrala.

Restyp: Reste i arbetet
Tack 932andreasw