“Helt ok men absolut inte en av Umeås topp tio”
Omdöme om Novas Inn

Novas Inn
Rankad som nr 12 av 169 Restauranger i Umeå
Beskrivning: Enkel och robust mat lagad med kärlek utav endast de bästa råvaror och utan onödiga krusiduller. Serverat av vänlig personal i en gammaldags miljö vid Byviken, Holmön. Med utsikt över hamnen och havet. Specialitet är riktig hemlagad barbeque och så klart fisk & skaldjur,

Såhär: jag gillar verkligen Novas. De är ambitiösa, satsar på att hålla öppet på Holmön året runt och tillför OTROLIGT mycket till ön. Men nej, det går inte att sätta toppbetyg på allt, det är att devalvera poängen med tripadvisor!

Min uppfattning för 2020 är såhär: ny placering i lokaler nära hamnen som har ett fantastiskt läge! Ingen toalett utan hänvisning till torrdass (vilket är HELT ok men knappast femstjärnigt). Maten vilar ganska tungt på friterat, ett flertal gånger har inte allt som stått på menyn funnits i verkligheten eftersom det varit slut (förståeligt eftersom råvarudistributionen till ön är svår). Mycket begränsat sortiment av öl och vin, vänta dig inget spännande eller unikt men det funkar hyfsat till maten. Servisen är generellt ung och oerfaren så det blir lite taffligt ibland men det är lätt att ha överseende med.

Planksteken - som var det enda som inte serverades med pommes när vi var där senast - var jättegod och vällagad. Har ätit ribs ett tidigare år som var bra och även tacobuffe med barnen som varit ok men rätt långt ifrån världsklass. Skulle vara roligt med en mer varierad meny; kanske något alternativ till pommes eller lokalt fångad fisk? Håller tummarna för att nya lokaler för köket ger en nytändning 2021!

Tack Festeroo

Underbart god plankstek, 5/5
Väldigt bra service och utsikten är otrolig. Varit här ett flertal gånger och mer ska det bli. Finns inget att klaga på, wow wow wow!

Tack Pjotarn
Omdömet skrevs 17 juli 2020

Super bra käk, mysigt ställe.
Första gången jag är här och kommer helt klart att åka tillbaka hit. Rekommenderar!

Tack Mariahogdahl
Omdömet skrevs 17 juli 2020

Att sitta och äta god mat i solen, blir betjänad av trevlig personal , njuta av havsutsikten, ja frågan är vad kan man mera begära.
/Johan och Riita

Tack Johan L
Omdömet skrevs 14 juli 2020

Väldigt god mat och ett proffsigt bemötande från personalen ger stället tyvärr bara 5 stjärnor men dem förtjänar många, många fler!

Tack V346URsebastians

Resenärer som tittade på Novas Inn tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Novas Inn? Berätta vad du tyckte!