Höjdpunkter från omdömen
Soligt och blåsigt

Vi var över till Holmön med en trevlig färjetur på 45min Det blev en trevlig dag med lite god mat ... läs mer

Omdömet skrevs 10 juni 2018

Umeå, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 18 omdömen

Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Fantastisk ö ett par mil norr om Umeå. Färjan är gratis och de flesta lämnar bilen och tar cykel eller promenerar på ön. Har du bil måste du boka plats på färjan. Vi tog fyrhjulingarna och kunde på så sätt se hela ön på en dag. Det finns mat att köpa och flera boenden om du vill stanna över. Berguddsvägen fyr är ett ställe du bör se. Även kyrkan. Enda nackdelen är att det bara går två färjor över på morgonen och två färjor hem på kvällen.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack 291ulrikab
Omdömet skrevs 5 juni 2019

Tragiskt att det inte skall gå att få en ordentlig färja som fungerar. Verkar som att ön håller på att kvävas ut av högre makter. Vill dom inte ha en levande ö- Där folk bor året runt?
Trevligt att det finns affär därute & Novas Inn med suverän mat.

Datum för upplevelsen: maj 2019
3  Tack voyager38525911319
Omdömet skrevs 5 augusti 2018 från mobil enhet

Var och åt på öns ända restaurang och maten var verkligen okej, men inget speciellt. 3-4/5 och prisvärt. Men för att säkert komma hem igen, se till att stå i kön en timma innan, vi missade den och fick stå och vänta i 2 timmar. För övrigt ingen speciell natur som inte går att hitta någon annanstans, åker aldrig tillbaka

Datum för upplevelsen: augusti 2018
4  Tack Jonas G
Omdömet skrevs 10 juni 2018

Vi var över till Holmön med en trevlig färjetur på 45min
Det blev en trevlig dag med lite god mat och en promenad runt på ön.

Datum för upplevelsen: juni 2018
1  Tack Mikael E
Omdömet skrevs 15 maj 2018 från mobil enhet

Underbara utflyktsmöjligteter oavsett om man väljer att åka en bit eller stanna i närheten av färjeläget!

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack AnnaB1725