Höjdpunkter från omdömen
Skönhet

En vacker och nästan mäktig kyrka i centrala Umeå. Den ligger vackert nere vid Umeälven. Väl värd ... läs mer

Omdömet skrevs 22 juni 2020
Peter J
Örnsköldsvik, Sverige
från mobil enhet
Vacker sång

Var och lyssnade på körsång där i december inför julen. Både vackert och stämningsfullt. Blev lite ... läs mer

Omdömet skrevs 5 januari 2020
Mikael E
Umeå, Sverige
Läs alla 26 omdömen

Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Trevligt bemötande när man kom in. De berättade gärna. Fanns annars mobil guidetur med scannersystem.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack camillaeklund
Omdömet skrevs 22 juni 2020 från mobil enhet

En vacker och nästan mäktig kyrka i centrala Umeå. Den ligger vackert nere vid Umeälven. Väl värd ett besök.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack Peter J
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Var och lyssnade på körsång där i december inför julen.
Både vackert och stämningsfullt.
Blev lite stel i kroppen efter nästan 2 timmar i kyrkbänken.
Men sången övervägde det.

Datum för upplevelsen: december 2019
1  Tack Mikael E
Omdömet skrevs 18 juli 2019

Vi var där för en guidad tur i kyrkan.
Det berättades om Umeå stads historia och dom kyrkor som fanns innan denna kyrka byggdes. Både lärorikt och intressant.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Mikael E
Omdömet skrevs 7 maj 2019

Kliv av en station innan Umeå C och få se en fantastisk skapelse. Den nybyggda glasstaionen, Umeå Östra, är väl vad ett stopp.

Datum för upplevelsen: maj 2019
1  Tack Alfredjansson