Höjdpunkter från omdömen
Umeå stads kyrka

Tog med familjen in i Umeås stads kyrka. Det pågick ingen aktivitet så vi var helt själva. Kyrkan ... läs mer

753eval
Umeå, Sverige
från mobil enhet
Skönhet

En vacker och nästan mäktig kyrka i centrala Umeå. Den ligger vackert nere vid Umeälven. Väl värd ... läs mer

Omdömet skrevs 22 juni 2020
Peter J
Örnsköldsvik, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 25 omdömen

Omdömet skrevs 22 juni 2020 från mobil enhet

En vacker och nästan mäktig kyrka i centrala Umeå. Den ligger vackert nere vid Umeälven. Väl värd ett besök.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack Peter J
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Var och lyssnade på körsång där i december inför julen.
Både vackert och stämningsfullt.
Blev lite stel i kroppen efter nästan 2 timmar i kyrkbänken.
Men sången övervägde det.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack Mikael E
Omdömet skrevs 18 juli 2019

Vi var där för en guidad tur i kyrkan.
Det berättades om Umeå stads historia och dom kyrkor som fanns innan denna kyrka byggdes. Både lärorikt och intressant.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Mikael E
Omdömet skrevs 7 maj 2019

Kliv av en station innan Umeå C och få se en fantastisk skapelse. Den nybyggda glasstaionen, Umeå Östra, är väl vad ett stopp.

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack Alfredjansson
Omdömet skrevs 16 maj 2018 från mobil enhet

Fantastiskt vacker kyrka både ut- och invändigt! Värd ett besök, särskilt eftersom den ligger så centralt.

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack AnnaB1725