Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Mac P
Stockholm, Sverige

Enkelt hotell med bra övernattning

Omdöme om Hotell Pilen
3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 12 sep. 2020
Vi bodde i trebäddsrum med 3 enkelsängar två nätter. Rummet var stort och ombonat. Det var ingen städning , men det var rent och fräscht.

Frukosten var inte något speciellt att ha. Den var mycket enkel, som att äta hemma hos någon
I dessa Corona tider kändes det inte ok att ex ställa fram en hel ost och en osthyvel för att sedan alla hotellets gäster ska ta på hela osten med händerna för att hyvla skivor. Kändes inte ok. Ofräscht och ohygieniskt.
Datum för vistelsen: september 2020
Resetyp: Reste med familjen
Ser du något problem med det här omdömet?
995 kr
    670 kr
4.1 km från Hotell Pilen
Visa fler hotell i Umeå
Omdömet skrevs 19 oktober 2019

Ett lite gammalt hotel med anor som ligger i utkanten av stadskärnan. Rummen helt ok, sängarna slitna o mindre bekväma. Dusch o toalett på rummet ok.
Frukosten serveras i ett annat hus än de vi bodde i men med bra enkel standard.
Trevlig personal.

Rumstips: Rummet bra men slitna sängar!
Datum för vistelsen: oktober 2019
2  Tack Hagal2016
Omdömet skrevs 2 april 2018

Hotellrummet var relativt stort rent och snyggt. Konstiga sängar där bäddmadrassen sakta gled av resårbotten dock tillräckligt hårda man sov gott. Saknade hårtork och skohorn i rummet. Borde ha varit någon form av skohylla innanför dörren där man kunde ha ställt snöiga skor, nu blev det "blött" på golvet istället.
Rummet städat, rent och snyggt under hela vistelsen.
Vänlig och välkomnande personal dock fanns det bara bemanning under så kallad kontorstid samt vissa tider på lördag och söndag.
Frukosten bestod av en liten buffé som var helt OK, snyggt upplägg rent och fräscht.
Med tanke på enkelheten och bemanningen anser vi att hotellet var lite väl dyrt.

Rumstips: Rummet vi hade var på bottenplanet och lyhört, välj gärna rum en trappa upp.
Datum för vistelsen: mars 2018
Tack bertil124
Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Ett hotell uppdelat på flera byggnader, pittoreskt och välordnat, märks att det är äldre byggnader, kan upplevas som lyhört. Liten frukostmatsal men innehåller allt som behövs för en bra start på dagen. Överlag är jag nöjd och har sovit gott.

Datum för vistelsen: mars 2018
Restyp: Reste ensam
Tack Åke N
Omdömet skrevs 8 augusti 2017 från mobil enhet

Ok ett två stjärnigt hotell så det är vad ni ska förvänta er!
Hotellet är i flera mindre hus som omsluter en ganska mysig innergård, vissa hus är renoverad andra inte.
Har bara bott i äldre ej renoverade rum men de har vart helt ok.
Jag tycker man får valuta för pengarna och frukosten är också helt godkänt.

Datum för vistelsen: september 2016
2  Tack KrilleCato
Omdömet skrevs 1 augusti 2017

Lättillgängligt hotell, gångavstånd till både till centrum och sjukhuset. Lätt att parkera. Tre hus med hotellrum på gården, det ena med reception och matsal. Gamla hus och följaktligen lite sliten look men väldigt charmigt Rummet jag bodde i verkade vara ganska nyrenoverat och även det hade en väldigt charm, mycket mysigare än de flesta andra hotellrum jag bott på. Både rummet och toaletten kändes fräscha, det enda negativa var att jag hittade vad som verkade vara hundhår i handfatet och på toalettpappershållaren samt chips och ostbågar bakom sängen. Trots detta anser jag att det var ganska fräscht och välstädat. Ganska lyhört. Frukosten hade det som krävs för att man ska klara sig ett tag. Osäker på om det fanns laktosfritt/glutenfritt. Mycket trevlig personal både i reception och matsal, man kände sig väldigt välkommen. Ett solklart val för mig om jag behöver bo i Umeå igen.

Datum för vistelsen: juli 2017
  • Restyp: Reste ensam