“Trevlig resturang”

Restaurang Brasserie Plaza
Rankad som nr 106 av 199 Restauranger i Umeå
Kök: Europeiskt
Omdömet skrevs 22 maj 2017

Trevlig personal och lugn och fin miljö. Här serveras även hotellfrukosten som är av hög Scandic-klass.

Datum för besöket: maj 2017
Tack Håkan C

Omdömet skrevs 27 februari 2017 från mobil enhet

Vi var 12 st och hade bokat ett bord som är avskiljt från restaurangen, när vi kom så sa dem stolt att det hade ringt in en större sittning så den fick det bordet helt enkelt och vi fick flytta på oss in till restaurangen.

3 barn köpte hamburgare, men inget barn åt upp köttet för att det var snustorrt.

Vi äldre beställde hamburgare, kött, lamm , och min mormor en toast (som är en förrätt men hon är liten i maten så hon tog den som varmrätt)

Föst fick dem som hade valt hamburgare , dem hann att äta upp innan de som hade valt kött fick sin.

Någon som gillar sval entrecote , bästa stället för dig då!

Sedan kom en servitör in och sa "lamm" och min morbror började äta. Efter 5minuter kom en annan servitör och sa "lamm" och morbror sa att han hade fått sin, då svarade servitören "nä du äter anka". Då hade servitörerna blandat ihop maträtterna, och vi fick dom efter varann.

Min mormor glömmer vi inte, 88år. Men dem gjorde det. Hon hade beställt en toast, bland de enklare att göra?.
Hon fick sin mat sist... efter att barnen fått sitt, och kocken hade bockat av alla oss andra och blandat ihop anka och lamm, så mormor fick äta sin toast själv!

Sedan skulle servitörerna plocka bort och frågade "om maten var bra"
Och en av oss sa "nej tyvärr var den inte det", servitören frågade inget mer om vad som var dåligt, utan svarade "folket brukar gilla våran mat"

Min syster sa till personalen att "tänk på att folk gärna vill äta samtidigt till nästa gång" , då svarade dem "det är inte så lätt att laga mat till så stort gäng då n beställer olika" . Syster sa bara "man brukar då börja med den mat som tar längst tid att göra"

Det har varit god mat, och trevlig personal där förut! Men vi kommer tyvärr inte gå tillbaka dit på länge.

Datum för besöket: februari 2017
Tack 795jonasa
Omdömet skrevs 27 oktober 2016 från mobil enhet

Hade bokat ca 10 dagar i förväg, hörde av oss ca en vecka innan och ändrade antal. Trots detta hade de tappat bort vår bokning när vi kom dit. En stackars servitör lyckades ändå fixa ett bord åt oss.
Maten var god, vi åt after work-buffén, och det var roliga rätter och tillbehör att välja mellan. Saknade beskrivning av maten och vad det innehöll, så svårt att äta här om man har allergier...

Datum för besöket: oktober 2016
Tack featherqueen
Omdömet skrevs 5 september 2016

Hotellets egen restaurang, bra och vällagad mat, vana vid att servera på bricka att ta med till rummet. Toppen!

Datum för besöket: augusti 2016
Tack MichaelC7942
Omdömet skrevs 26 december 2015

Vi hade ringt och bokat bord på förmiddagen och när vi kom dit fick vi först vänta flera minuter innan vi fick prata med hovmästaren, där det visade sig att de inte skrivit upp oss. Men de fixade bord ändå (tack!). När maten kom in (lammlägg) så var det under all förväntan. Smaklöst och potatisen var kall. Servitören frågade aldrig hur maten smakade, inte ens när vi bad om att få betala och jag knappt rört maten. 1/5, enda + var att de fixar bord trotts fullbokning.

Jag fick gå tvärs över gatan efterbesöket och ta en kebabtallrik..

Efter att vi skrivit en recension och klagat på deras facebooksida så fick vi ett presentkort på 300:- och de bad om ursäkt. Stort plus. Men ändrar dessvärre inte mitt betyg.

Datum för besöket: februari 2015
Tack Johanna F

Resenärer som tittade på Restaurang Brasserie Plaza tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt Restaurang Brasserie Plaza? Berätta vad du tyckte!