“Älskat. Baren, miljön, stämningen”
Omdöme om The Bishops Arms

The Bishops Arms
Rankad som nr 3 av 5 Smått och gott i Umeå
Kök: Pub
Omdömet skrevs 18 september 2020 från mobil enhet

Älskat. Baren, miljön, stämningen och maten.
Maten har alltid varit bra till mycket bra.
Har dom bytt kockar nyligen?! Gick från jättegott till detta:
- otillräckligt lagade pommes, de var råa i mitten annars inte krispiga
- i remouladsåsen en bit morot som uppenbart inte skulle vara där. Ca 3 mm tjock och 3 cm i diameter.
- slafsigt upplägg tex friterat på coleslaw.
- entrecôte inte stekt till beställningen, inte ens nära. Skulle vara rare var en medium i överkant.
- baconet var riktigt slappt istället för åt krispiga hållet.
Vad hände? Tillfällig, oförberedd kock?

Datum för besöket: september 2020
Tack jejo07

Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Kom till Umeå för första gången idag. Vi valde att äta på Bishops. Personalen var ingnorant och tog en person före oss trots att vi stått och väntat längre. Det var ingen större kö i baren då. Vi valde en club sandwich som var dränkt i majonnäs. Äckligt! Vinet smakade illa, så varken jag eller min man kunde dricka upp det. Efter en stund kom ner och mer folk. Det fanns dock inga avspärrningar mellan borden pga corona och i baren började folk att trängas som innan pandemin. Tråkig start på vår vistelse men förhoppningsvis hittar vi något bättre ställe att äta på imorgon.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack dessikri
Omdömet skrevs 21 december 2019 från mobil enhet

Gott vitt vin & härlig fredagsmys och skön stämning och trevlig personal & vakterna som jobbade för kvällen. Mycke folk och grått ute,men inne jul mysigt

Datum för besöket: december 2019
Tack Dykarn99
Omdömet skrevs 19 december 2019

En ordinär PUB med stort sortiment av öl och Whisky. Miljön är också av den traditionella typen men maten kunde dock varit bättre för full poäng.

Datum för besöket: november 2019
Tack jonasd794
Omdömet skrevs 16 oktober 2019 från mobil enhet

Jag gillar Bishops för de har god öl men den här i Umeå känns ”rörig” ... Flera bakom disken men det händer för lite för sakta. Dock medelbetyg och det är ölen som drar upp helheten.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack amyzak54

Resenärer som tittade på The Bishops Arms tittade också på

Umeå, Västerbottens län

Besökt The Bishops Arms? Berätta vad du tyckte!